• 03.02.15, 14:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Odav kütus pole vedajate õuele õnne toonud

Võiks arvata, et odavnenud autokütus paneb transpordifirmade juhtide silmad särama. Tegelikult ei saa veofirmad soodsat aega nautida, sest kütuse hind on lepingutes indekseeritud.
Nii on paljud ettevõtted lepingutes kütusehinna indekseerinud, mistõttu nad kütuse odavnemise tõttu ei võida ega kaota. Algav aasta on rahvusvahelisi vedusid tegevatele ettevõtetele toonud kaasa ka uusi kulusid. Põhja- ja Baltimaades ning Venemaa suunal tegutseva transpordifirma ASi Fastek juhatuse liikme Aare Rähni sõnul on aasta veel noor ning veosed alles hakkasid liikuma, nii et hindade langetamise survet pole klientide poolt veel olnud.
“Kui aus olla, siis möödunud aastal hinnad juba langesid, mistõttu langemisruumi polegi. Seda enam, et kaudsed kulud on tõusnud,” märkis ta. Euroopa Liidus hakkas selle aasta alguses kehtima väävlidirektiiv, mille kohaselt peab laevakorstnast väljuva suitsu väävlisisaldus olema 0,1 protsenti, mis on senisest määrast kümme korda väiksem. Laevafirmad on sunnitud seega kasutama kallimat väävlivaba kütust, mis väljendub ka tõusnud piletihindades.
“Norras hakkas selle aasta alguses kehtima nõue, mille kohaselt peavad haagistel olema M+S rehvid, mis tähendab auto kohta kuni 2500 euro suurust lisakulutust,” tõi ta veel ühe näite.
Selle aasta algusest on Saksamaal 8,5 eurot tunnis miinimumpalk, mis rakendub ka Saksamaa territooriumil tegutsevale transpordiettevõttele.
Autor: Sander Silm

Seotud lood

Uudised
  • 17.12.14, 11:29
Diislikütuse hulgihind langes alla euro
Esmakordselt üle paari aasta, langes täna diislikütuse hulgihind alla 1 euro.
Uudised
  • 05.01.15, 10:41
Transpordis kütuse hinnalisa aastate madalaimal tasemel
Pikemat aega madalal püsinud kütuse hind on viinud viimaste aastate madalaimale tasemele ka transpordifirmade kütuse hinnalisa.
Uudised
  • 06.10.15, 13:41
Vedajad elavad Venemaa suunal üks päev korraga
Raskused Venemaa turul jagasid ettevõtted kaheks - ühed mängisid tegevuse ümber ja näevad tulevikku helgena, teised ponnistavad ikka Venemaa suunal, ent midagi head ei oota.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele