Tallinki puhaskasum kukkus teises kvartalis kolmandiku võrra, kuna nii geopoliitilised sündmused kui ka laevade hooldustööd avaldasid laevafirma tegevusele suurt mõju.
„Viimase aja geopoliitilised sündmused Euroopas on avaldanud kontserni tegevusele mõju. Majandusaasta esimese kuue kuuga on Venemaalt pärinevate turistide osakaal märgatavalt kahanenud,“ teatas Tallink börsile.
Tallink Grupi müügitulu teises kvartalis oli 246,5 miljonit eurot, mis on 1% ehk 2,6 miljonit eurot väiksem kui mullu samal ajal. Ettevõtte puhaskasum kukkus teises kvartalis aastatagusega võrreldes 34%, 6,1 miljonile eurole. Brutokasum oli tänavu teises kvartalis 51 miljonit eurot ning see langes aastaga veidi üle 10%.
Tallinki teatel olid kasumi languse mõjutajaks laevade Star, Galaxy ja Baltic Printsess remonditööd. „Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli teises kvartalis laevade hooldustööde tõttu vähem reise,“ märgiti aruandes.
Tallink ja tema tütarettevõtted vedasid tänavu teises kvartalis kokku ligi 2,4 miljonit reisijat, mis on 0,5% rohkem kui sama perioodi jooksul eelmisel aastal. Veetud kaubaühikute arv kahanes 1% ning veetud sõiduautode arv kasvas 0,7% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Teises kvartalis langes Eesti-Soome vahelistel laevaliinidel reisijate vedu 2,7%, samal ajal kasvas veetud kaubaveoühikute arv 6,6% ning müügitulu jäi eelmise aasta tasemele. Ettevõtte teatel mõjutasid tulemusi reisilaeva M/S Star rambi parandustööd, mille tõttu laev oli aprilli kuus liinilt ära 68 reisi ning asendati vaid osaliselt. Samal ajal suurenes liinil konkurentide poolt tehtud väljumiste arv, märgiti aruandes.
Reisijate arv väheneb
Teises kvartalis langes Soome-Rootsi vahelise segmendi tulem 4,9 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 4,9 miljoni euro võrra. Firma teatel tuli langus Turu-Stockholmi liinilt, kus kahanes müügitulu, kuna kruiisilaevad Galaxy ja Baltic Princess olid korraliste hooldustööde tõttu liinilt ära. Samas tõdeti, et oli näha ka reisijate tarbimiskäitumise nõrgenemist üldises nõrgas makromajanduslikus keskkonnas.
„Samas parandas Helsingi-Stockholmi liinil tulemust uuendustööd läbinud kruiisilaev Silja Serenade. Kõrgem kliendirahulolu ning tarbimine pardal annavad kinnitust, et investeering osutus edukaks ning sellest võib oodata ärile pikaajalist positiivset mõju,“ lisati aruandes.
Tänavu on ka kontserni amortisatsioonikulu kõrgem, kuna lisandus kruiisilaev Isabelle ja muudeti osade laevade kasuliku eluea hinnanguid. Seoses sellega on teises kvartalis suurenenud kogu amortisatsiooni kulu 1,8 miljoni euro võrra võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
Lisaks märgiti, et Tallink teeb koostöös laevakütuse tarnijatega laevadel tehnilisi ettevalmistusi, et sujuvalt üle minna 1%-lise väävlisisaldusega kütuselt 0,1% väävlisisaldusega kütusele ning vastata tuleval aastal kehtima hakkavatele uutele nõuetele.
Seotud lood
AS Tallink Grupp teatas täna, et vedas kolmandas kvartalis vähem reisijaid ja languses olid ka käive ning kasum.
Tallink Grupp vedas augustis 876 013 reisijat, mida on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga ligi 6% vähem.
Tallinki maikuine reisijatevedu kahanes aastaga 4,6%, 756 101 reisijani, teatas ettevõte börsile.
Aprillis kasvas aastaga Tallinki kolmel liinil reisijate vedu vähemalt 10%, teatas ettevõte börsile.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.