"On üsna tõenäoline, et Pärnut läbiva otsetrassi puhul takerdub valitsus trassialuse maa sundvõõrandamisse ning muldkeha jaoks tarvilike uute kaevanduste avamise protsessidesse", ütles eelnõu algataja, Valga linnapea Kalev Härk.
Täna kell 10 algab Valgamaal, Õru kultuurikeskuses maakonna omavalitsusliidu üldkoosolek, mille tõsiseima punktina on päevakorras maakonna omavalitsuste ühine üleskutse Eesti Vabariigi valitsusele - algatada Rail Balticu alternatiivne planeering ja mõjude analüüs, lähtudes olemasolevast Tallinn-Tartu-Valga suunalisest raudteekoridorist. Valga maavanemal palutakse üleskutses arvestada maakonnaplaneeringu koostamisel samuti Rail Balticu raudteekoridoriga.
Härki hinnangul ei ole senini teada, kui palju uus otsetrass tegelikult maksab, sest maaomanikele, kogukondadele ja keskkonnale tekitatavat kahju ei oska keegi kokku arvutada. "Peame olema valmis, kui selgub, et otsetrassi rajamisega ei saada hakkama", selgitas Härk.
Täna kell 14 kohtuvad Valga linnavalitsuses samal teemal Valga linnapea, Valga maavanem ja Valgamaa omavalitsuste liidu tegevjuht Valkas Novadsi juhtidega Lätist.
Valgamaa omavalitsused on korduvalt tõstnud üles küsimuse Rail Balticu uue raudteekoridori ehitamise ebaotstarbekusest. Valgamaa jättis kinnitamata ka üleriigilise planeeringu Eesti 2030 põhjusel, et see ei näe ette olemasoleva raudteekoridori planeerimist Rail Balticu tarbeks.
Valgamaa omavalitsused toetavad Rail Balticu projekti kiireks rongiühenduseks Euroopaga, kuid kutsuvad üles vaatama selle mõju Eestile tervikuna, mitte konkreetse raudteeliini ja sellega seotava äriühingu tasuvust eraldi.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) Rail Balticu projektijuhi Indrek Sirbi sõnul seisab Rail Balticu projekt suuresti selle taga, et keskkonnaministeerium ei ole heaks kiitnud projekti keskkonnamõjude strateegilise hindamise (KSH) programmi.
Eile kohtusid raudteeühenduse Rail Baltic juhtkomitee ja töögrupp, kes otsustasid saata trassivalikute analüüsi maavalitsustele kommenteerimiseks.
Jõelähtme, Rae, Kiili, Saku, Kose ja Kohila valdade juhid otsustasid Harjumaa territooriumil Rail Balticu reisiliikluseks eelistada olemasolevat raudtee koridori, kaubavedudeks pakuti alates Sakust välja uut trassialternatiivi.
Tallinna linnavalitsus ei toeta rahvusvahelise raudteeühenduse Rail Baltic rajamist elupiirkonna ja Ülemiste järve lähedale.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.