• 27.11.13, 13:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Statoil: autogaas kaotab hinnaeelise

Kuigi Alexela avab Eestis järjest uusi gaasitanklaid, ei pea konkurent Statoil vedelgaasi (LPG) müüki Eestis perspektiivseks.
Statoil ei pea LPG müüki Eestis perspektiivseks, sest lähitulevikus on põhjust eeldada, et autogaasi aktsiisimäärad tõusevad ja autogaasi hinnaeelis võrreldes teiste fossiilsete kütustega kaob. Statoil Fuel & Retail Eesti ASi mootorikütuste müügidirektori Meelis Miguri sõnul on Leedu ja Rootsi kogemus näidanud, et juhul, kui LPG osakaal mootorikütustest peaks kasvama, siis varem või hiljem tõstetakse ka makse.
Euroopa sunnib aktsiisi tõstmaLPG ehk autogaasi hind on Eestis hetkel soodsam just tänu madalamatele maksudele. Statoili andmetel moodustab vedelgaasi aktsiisimäär vaid 26,5% diislikütuse aktsiisimäärast. Samas näeb Euroopa Komisjon oma praeguses kavas ette kehtestada 2018. aastaks LPG-le aktsiisimaksu miinimummääraks 500 eur/1000 kg, millega sisuliselt võrdsustatakse LPG maksumäär teiste fossiilsete kütustega.
„Samuti on Eesti riik vastuses meie küsimusele seoses LPG maksustamisega andnud selgelt mõista, et kui gaasiliste mootorikütuste tarbimine peaks Eestis järsult kasvama, võib eeldada aktsiisimäärade kiiremat korrigeerimist. See on ka loogiline, sest vastasel juhul kaotaks riik eelarvetuludest,“ rääkis Migur.
Riik kaotaks 16-39 mln eurot aastas
Eestis on vedelgaasi osakaal mootorikütuste tarbimises hetkel alla ühe protsendi. Lätis on LPG turuosa ca 4%, Leedus aga juba ca 13%. Lätis kasvas LPG müügimaht 2012. aastal ca 50%, ületades sellega ligi kümne kordselt diislikütuse kasvu. Leedus on pärast LPG autogaasi aktsiisitasu tõstmist LPG turumaht viimastel aastatel kahanenud. Migur kirjeldas, et Statoil on analüüsinud LPG kasvu võimalikku mõju ka Eesti Vabariigi aktsiisituludele olukorras, mil mootorikütuste turumaht jääks samaks, aga mootorikütuste liikide tarbimise struktuur oleks sarnane Läti või Leeduga, kus LPG turuosa on vastavalt 4% ja 13%. „Võtmata arvesse LPG mõneti madalamat kütteväärtust jms, siis lihtsustatud kalkulatsioon näitab, et Lätile sarnase mootorikütuste kasutamise muster vähendaks riigieelarve tulusid aastas ca 16,1 mil euro võrra ja Leedu tasemele jõudmine ca 38,7 mil eurot,“ selgitas Migur. „Vedelgaasi seadmete paigaldamine vajab ca 1000-2000 eurost investeeringut ja see on tasuv ainult juhul, kui säilib vedelgaasi märkimisväärne hinnaeelis,“ võttis Migur kokku, miks Statoil on loobunud gaasitanklate arendamisest Eestis.

Seotud lood

Uudised
  • 28.08.13, 17:03
SEBE gaasibussid säästavad aastas 10 000 eurot
Sebe Tartu osakonna linnaliikluse juht Üllar Kaljuste kinnitas, et iga gaasibuss säästab võrreldes diiselbussiga ettevõttele 10 000 eurot aastas, kuid möönis, et külmemate ilmadega tekivad tõrked busside mootorite töös.
Uudised
  • 26.04.12, 13:20
Eesti Posti kogemus: Gaasiautodega väheneb autopargi kütusekulu 45%
Alates 2010. aastast gaasiautosid kasutav Eesti Post on suutnud mootorikütuselt säästa 45%. Postifirma tutvustab alternatiivkütusega autode kasutamise kogemust 3. mai Äripäeva Logistika klubis.
Uudised
  • 28.08.13, 16:23
Alexela Oil rajab kahe aastaga 20 vedelgaasitanklat
Alexela Oili müügidirektor Marek Miller tutvustas logistikauudiste seminaril „Säästlik autopark“ ettevõtte vedelgaasitanklate arengukava, mille järgi avatakse tänavu ja järgmisel aastal 20 uut tanklat.
Uudised
  • 17.10.13, 16:27
USS Security pani patrullautod gaasiga sõitma
Turvafirma USS Security ostis autoparki viis LPG-gaasiga sõitvat patrullautot.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele