Veeteede amet sõlmis täna optsiooni kasutades lepingu uue reisiparvlaeva soetamiseks.
Tänavu 1. märtsil sõlmis veeteede amet riigihanke “Jääklassiga parvlaeva soetamine” edukaks tunnistatud pakkuja Baltic Workboats AS-iga hankelepingu Kihnu või Vormsi saarega ühenduse pidamiseks mõeldud reisiparvlaeva soetamiseks. Nimetatud riigihanke laevaehitusleping näeb ette võimaluse kasutada optsiooni täiendava laeva tellimiseks töövõtjalt sama maksumusega ning samadel sätetel ja tingimustel.
Lähtuvalt käesoleva aasta 1. märtsil sõlmitud laevaehituslepingust kasutab veeteede amet tellijana optsiooni ja töövõtja Baltic Workboats AS ehitab teise laeva. Teise laeva maksumus on samane esimese laeva maksumusega – see on 9,38 miljonit eurot. Esimese laeva valmimise tähtaeg on 2015. aasta 1. mai ja teise laeva valmimise tähtaeg 2015. aasta 31. oktoober.
Praeguseks on esimese laeva ehitusjärk jõudnud basseini mudelkatsetusteni jääs ja avamere tingimustes sõiduks.
Reisiparvlaevu plaanitakse kasutama hakata mandri ja Kihnu, mandri ja Vormsi või Sõru-Triigi liinil. Laevad on ette nähtud reisijate, autode ja lasti veoks. Maksimaalne mahutavus on 200 reisijat, kuni 22 sõiduautot või kaks veoautot. Laeva mõõtmed: pikkus 43,8 m, laius 12 m, süvis 2,7 m, töökiirus täislastis 12 sõlme, peamasinate võimsus 2 x 1000 kW, meeskond 5 inimest. Laev peab olema suuteline liikuma 45 cm paksuses silejääs kiirusega 2 sõlme.
Projekti rahastatakse Euroopa Regionaalarengu Fondist abi määraga ligikaudu 90 protsenti. Reisiparvlaevad valmivad projekti „Väikesaartega ühenduse pidamiseks laevade soetamine“ toel.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.