• 09.04.13, 11:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Diisli hinnatõus ähvardab pankrotilainega

Euroopat võib oodata diislidefitsiit, mis viib Soome veebikanali 3t.fi hinnangul hinna üles. Transpordiettevõtte Kauritel juhatuse liikme Piret Krami sõnul mõjuks see sektorile väga halvasti.
Euroopa vanad naftarafineerimistehased toodavad liiga vähe diislikütust ja liiga palju bensiini. Kui maksud ka veel kogu Euroopas diislikütust soosivad, siis tuleb tarbijal see kõrge hinnaga kinni maksta. Kui midagi ette ei võeta, halveneb olukord veelgi.
Intervjuu transpordiettevõtte Kauritel Transport OÜ juhatuse liikme Piret Kramiga:
Mida see teie ettevõtte jaoks tähendab, kui diiselkütus Eestis kallineb?
See on meile täiesti uus asi!  See oleks küll põnts, see mõjuks meile ja kogu transpordisektorile väga halvasti. Kogu tööjõulisest elanikkonnast töötab satatistikaameti  andmetel transpordisektoris ca 16% inimesi. Vähemalt välismaaturgudel tegutsevad transpordiettevõtted pole viimase kolme aasta jooksul teenuse hindu tõstnud. Ometi on sisseostetavate teenuste hinnad tõusnud. Eks siis on oodata uut pankrotilainet! Viimase majanduslanguse ajal 2009. aastal läks ligikaudu 50 transpordialast firmat pankrotti.
Meie sektori turg on rahvusvaheline ja reeglid on ette kirjutatud, midagi ei saa teistmoodi teha. Kui selline asi tekib, siis tekib turul väga jube situatsioon.  Konkurents on Euroopas tugev ja endised idabloki riigid  Rumeenia, Bulgaaria, Poola, Leedu ja  Läti on suutelised odavamaid hindu pakkuma,  seepärast me pole saanud ka hindu tõsta.
Kui selline hinnatõus tuleb, siis kas üritate siiski ka enda teenuste hinda tõsta?
Ma ei tea. Sõltub meie lepingulistest partneritest. Mingil ajal Läti kompenseeris transpordiettevõtetele diisli käibemaksuga seoses midagi. Kuid ma pole kursis sellega, mismoodi teised riigid neid sektoreid konkurentsis hoiavad. 
Kuidas Eestis hetkel seis on?
Täna Eestis riigi poolt toetusi pole. Meil on raskeveokimaks! Aga mitte mingeid maksusoodustusi.
Kui hinnatõus ikka tuleb, siis kas riigi poolt võiks mingi leevendav samm olla?
Me oleme selles osas ammu lootuse kaotanud. Kui  Eesti riigi alguses tehti mõistlikke otsuseid, siis viimased 7-8 aastat on olnud stagnatsioon tagasi ebamõistlike otsuste juurde. Me ei näe seda, vähemalt siis, kui riigi struktuur jääb samaks.  Kui nad asjale pihta ei saa ja neil puudub tulevikuks visioon, siis me ei usu, et riigi poolt üldse midagi loota on.  Peale selle pannakse veel uusi kohustusi ettevõtjatele peale.
Kui diisli hind  tõuseb, siis mis oleks teie jaoks lahenduseks?
Hakkan lambaid kasvatama siis! Ma ei oska öelda. See on asi, mida me pole osanud ette näha. Kütuse hinnad on  mingil määral kogu aeg ju tõusnud. Transpordisektori jaoks oleks see katastroof.
Loe tänasest Äripäevast Soome ja Eesti kütusemüüjate seisukohti!
 
 
 

Seotud lood

Uudised
  • 16.04.13, 16:45
Diislikütuse hulgihind kukkus 10 kuu madalaimale tasemele
Täna hommikul oli Neste diiselkütuse hulgihind 1,188 eurot/liiter. Viimati oli hind lühiajaliselt madalam eelmise aasta juunis.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele