Täna toimus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi kohtumine transiidiettevõtjatega, mis väidetavalt oli osapoolte vaheliseks esimeseks kohtumiseks peale vastuolusid tekitanud meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse vastuvõtmist möödunud aasta lõpus.
Anonüümseks jääda sooviv allikas ütles enne ministeeriumis toimunud kohtumist, et eesmärk on taastada ministeeriumi ja transiidiettevõtjate vaheline kommunikatsioon, mis katkes möödunud aasta lõpus. Toona surus ministeerium valitsuse survel läbi Riigikogus meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse vastuvõtmise. Pärast seda on mõlemad pooled olnud üksteise peale solvunud, selgitas allikas. Seaduse muudatusega tõusevad alates tänavu aasta juulist Eesti sadamates veeteetasud, mis tõstab oluliselt Eesti transiidisektori ettevõtete kulusid.
Ministeeriumi nõunik Rasmus Ruuda ütles, et ei oska kommenteerida kuulujutte ministeeriumi ja transiidiettevõtete vahelise kommunikatsiooni katkemisest. Kuid ta lisas, et initsiatiiv kohtumiseks on olnud mõlemapoolne.
Veeteetasude teema oli arutuse all ka tänasel kohtumisel, kuid mingit tulemust see ettevõtjate jaoks ei andnud. Ruuda teatas, et kohtumisel ütlesid MKMi esindajad, et mõistavad ettevõtjate muret, kuid talvise navigatsiooni probleem on üleval olnud 10 aastat. Eesmärk on ju parema navigatsiooni- ja jäämurdeteenuse pakkumine sektorile. Esimene reaalne tulemus on ka olemas – transiidisektorit aitab jäälõhkuja Botnica, põhjendati kohtumisel veeteetasude tõstmist.
Minister Juhan Parts andis kohtumisel lühiülevaate ka uue perioodi transpordiinvesteeringutest. MTÜ Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon andis omalt poolt ülevaate logistikaklastri senisest tegevusest. Minister lubas, et MKM proovib leida võimalusi jätkata logistikaklastri toetamist ka uuest ELi eelarveperioodist.
Edaspidi loodab riik rohkem näha logistika- ja tootmisprotsesside integreerumist ning ärimudelite tekkimist, kus kaubale antakse kohapeal rohkem lisandväärtust.
Ministeeriumi esindajad kinnitasid, et logistikateemad on leidnud kajastuse nii Merenduspoliitikas 2012-2020 kui ka hetkel koostamisel olevas Transpordi arengukavas 2014+ (TAK). MKM ootab ka ettevõtete ettepanekuid uue TAKi põhimõtete väljatöötamisel.
Positiivseks tunnistati ka möödunud aasta detsembris toimunud Vene ja Eesti transpordi ministrite kohtumine. Ministeerium loodab selle põhjalt taastada tänavu ka Eesti ja Venemaa kahepoolse transpordikomisjoni töö.
Seotud lood
MKMi väitel on meresõiduohutuse seaduse muudatustes arvestatud transiidi- ja laevandusettevõtete ettepanekutega. Ettevõtjate hinnangul on kompromissid kasutud.
Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad märkis, et majanduskomisjoni otsus leevendada veeteetasu tõusu on igal juhul positiivne. Kui muudatus oleks vastu võetud niisugusena ja sellises mahus, nagu esialgu plaaniti, hävitaks see konkurentsivõimet ning kahjustaks mainet.
Õiguskantsler Teder soovitab Riigikogu majandus-komisjonil muuta meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse jõustumise tähtaega, kuna ettevõtetele jääb liiga vähe aega kohaneda.
Transiidikeskuse juhatuse esimehe Erik Laidvee sõnul kutsus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts eelmisel nädalal transiidiärimehed enda juurde lepituskohtumisele. Paraku jääb endiselt püsima sõnum, et maksupoliitika stabiilsusele ei saa tulevikus loota.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.