Valitsus otsustas täna, et maksab Estonian Airile laenu osadena, millest esimene on 793 000 eurot.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ütles tänasel valitsuse pressikonverentsil, et laenu antakse Estonian Airile kuni 8,3 miljonit eurot. Selle täpne hulk otsustatakse jooksvalt, kui on selge, kas Euroopa Komisjoni konkurentsi direktoraat annab nõusoleku lennufirmale riigiabi andmiseks. Seni makstakse välja igakuine laenumakse, millest esimene on 793 000 eurot. Enne iga järgnevat makset annab valitsus uue nõusoleku summa väljamaksmiseks.
„Suurim aktsionär tahab saada enne ülevaadet, jooksvat finantsseisu ja siis hindame vahendite vajadust,“ ütles Parts ning lisas, „Laenuga tagatakse, et ettevõte saab restruktureerimise eelsel perioodil tegutseda ning oleks piisav rahaliste vahendite hulk oma kohustuste täitmiseks, rääkimata sellest, et lennuühendused ei katkeks.“
Laenu antakse intressiga 15% ning tagasimaksmise tähtaeg on kuus kuud, mis on paika pandud samuti Euroopa Liidu reeglitega. Makstava summa suurus tuleneb Partsi sõnul Estonian Airi põhjalikust taotlusest, mille on läbi vaadanud ettevõtte nõukogu, rahandus- ja majandusministeerium. „Meie vaatepunkt on muidugi maksta nii vähe kui võimalik,“ tõdes Parts.
Seda, millisest summast on jutt riigiabi puhul, ei osanud majandusminister veel öelda, märkides vaid, et see sõltub paljudest aspektidest.
Juhan Parts mainis ka, et Estonian Airi tuleviku osas on kaalutud teisigi alternatiive, mis lähtuvad riigi huvist säilitada lennuühendused. Üks neist on korraldada võimalike ühenduste puhul avalikud konkursid.
„Ma julgen öelda, et see on üsna keeruline ja kas ta annab meile tulemuse, mis meid rahuldab pikas perspektiivis, selles on rohkem kahtlust kui kindlust,“ kommenteeris Parts.
Teine alternatiiv on moodustada täiesti uus ettevõte, mille puhul annab Euroopa Liit vabad käed. Majandusminister sõnas, et Euroopa Liidu reeglite järgi on riigil käed seotud olemasoleva firma toetamisel, kuid vabad uue moodustamisel. Siiski lisas ta, et praegu on põhiline olemasoleva ettevõtte rekapitaliseerimise variant.
„Me loeme siin tõsiselt raha,“ ütles Parts.
Seotud lood
Valitsus otsustas tänasel istungil eraldada omandireformi reservfondi vahenditest aktsiaseltsile Estonian Air laenuna 8 300 000 eurot, et tagada lennuühendused Eestile olulistesse sõlmpunktidesse.
Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke ütles, et laen, mida riik EAle annab, on esimene samm käimas olevast restruktureerimisest ja rekapitaliseerimisest.
Estonian Airi juht Jan Palmér ei osanud täpsustada, kui kauaks riigilt saadud laenust jagub või millal on tarvis uut rahasüsti. Hea stsenaariumi korral ei vaja ettevõte seda üldse.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.