Vastavalt Muuga konteinerterminali esimese järgu ehitusprojektile jätkab Rail Garant sel nädalal kraanaalustee vaiade paigaldamist.
Novembri lõpus kinnitas Rail Garant Estonia terminali lõplikud tehnilised ja tehnoloogilised lahendused ning eelprojekti. Lähiajal plaanitakse saada ehitusluba ka terminali teise järgu rajamiseks, kirjutab Äripäeva teemaveeb ehitusuudised.ee.
22. novembril 2012 kinnitasid Rail Garant Estonia ning peatöövõtja, ettevõtete Lemminkäinen Eesti AS ja Insenerehituse AS konsortsium koostööleppes terminali ehituse tähtajad. Vastavalt saavutatud kokkulepetele plaanitakse terminali ehituse esimene järk valmis saada 2013. aasta suvel, teine järk saab valmis 2013. aasta lõpuks.
Terminali esimese järgu (võimsusega kuni 210 tuhat TEU-d aastas) ehituse ning seadmete investeeringu eeldatav maht on kuni 50 miljonit eurot. Terminali võimsuse kasvatamine kuni 300 tuhande TEU-ni aastas nõuab lisaks veel 23 miljonit euro ulatuses investeeringuid. Terminali ehituseks ning seadmete soetamiseks kavatseb Rail Garant kaasata ka finantspartnereid.
Rail Garant Estonia juhatuse liikme Pavel Makarovi sõnul on ettevõte otsustanud soetada ka uue tehnoloogiaga Euroopas toodetud kraanaseadmed, mis looksid täiendavaid konkurentsieeliseid.
“Plaanime kaaluda mitut pakkumist, näiteks pakuvad meile huvi sellised tootjad nagu LIEBHERR ja CONECRANES, kuid lõplik otsus sõltub juba tarnijate tingimustest,” lisas Makarov.
Rail Garant ettevõtete grupp on üks Venemaa tööstuskauba raudteeveoste valdkonna juhtivaid ettevõtteid ning kuulub Venemaa eraoperaatorite esiviisikusse.
Seotud lood
Riigikohtu halduskolleegium otsustas võtta menetlusse ASi Transiidikeskuse kassatsioonikaebuse ja hakkab kaaluma, kas Tallinna Sadama riigihankes „Operaatori leidmine Muuga sadama konteinerterminali laiendamiseks“ sõlmitud hoonestusõiguse seadmise leping ja koostööleping tuleks tühistada.
Anatoli Kanajevi Transiidikeskuse AS omandas täna Venemaa ettevõtjatele kuulunud OÜ Rail Garant Estonia.
Tallinna Sadam teatas, et Rail Garanti esindajad tulevad Tallinnasse, et panna paika uue konteinerterminali ehitusgraafik ja ehituse alguskuupäev.
Pikaleveninud Muuga konteinerterminali ehitus sai veelgi ajapikendust ja peaks nüüd asjaosaliste hinnangul liikuma hakkama, kuna Anatoli Kanajev ostab Vene ettevõtjatele kuulunud Rail Garant Estonia.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.