BLRT Grupp AS juhatuse esimees Fjodor Berman tõdes, et esialgse projektiga võrreldes võib riigikogu majanduskomisjoni otsust vähendada veeteetasu pidada leevenduseks, kuid seda ei saa nimetada põhjendatuks.
"Esialgse projektiga võrreldes võib vastuvõetud otsust pidada leevenduseks, kuid seda ei saa nimetada kaalutletuks ega põhjendatuks - me saime sellest teada alles ajakirjandusest ning siiamaani ei ole esitatud arvutusi, mis põhjendaksid muudatusi," lausus Berman. Samuti ei ole analüüsi, mis näitaks, milline mõju on muudatustel merendusele, nii nagu seda peaks tegema ja tehakse enne taoliste muudatuste vastuvõtmist, lisas ta.
"Tuleb pidada silmas, et tänapäeval konkureerivad omavahel mitte ainult ettevõtted, vaid ka riigid. Meie jaoks on küll oluline, et tehakse järeleandmisi remonti minevatele laevadele, kuid isegi vaatamata sellele kaotab Eesti konkurentsis oma naabritele (Läti, Leedu, Venemaa), kuna veeteetasud suurendavad laevaomanike kulusid, eriti neil, kes teevad meie regioonis laevaremonditöid väiksemas mahus," kommenteeris Berman.
Riigikogu majanduskomisjon otsustas eelnõu muudatustega vähendada oluliselt veeteetasu, lisada soodustusi ja leevendada tasu maksmise korda võrreldes valitsuse algselt plaanitud muudatustega.
Samuti otsustas komisjon lükata seaduse jõustumise poole aasta võrra edasi - 1. jaanuarilt 1. juulile.
Meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse eelnõu (283 SE) muudatused otsustati panna lõpphääletusele 12. detsembril.
Seotud lood
Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon on otsustanud lasta uurida veeteedetasusid hüppeliselt tõstnud meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse põhiõiguslikku õiguspädevust.
Täna toimus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi kohtumine transiidiettevõtjatega, mis väidetavalt oli osapoolte vaheliseks esimeseks kohtumiseks peale vastuolusid tekitanud meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse vastuvõtmist möödunud aasta lõpus.
Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad märkis, et majanduskomisjoni otsus leevendada veeteetasu tõusu on igal juhul positiivne. Kui muudatus oleks vastu võetud niisugusena ja sellises mahus, nagu esialgu plaaniti, hävitaks see konkurentsivõimet ning kahjustaks mainet.
Majanduskomisjoni esimees Kaja Kallas ei osanud öelda, kui palju riik kavandatava veeteedetasu muudatustega maksu kogub, kuid märkis, et majandusministeerium peab eelarves arvutused ümber tegema.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.