• 26.03.13, 17:18
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transiidiärimehed uurivad seadust

Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon on otsustanud lasta uurida veeteedetasusid hüppeliselt tõstnud meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse põhiõiguslikku õiguspädevust.
Transiidiettevõtjad tahavad teada, kas juulist kehtima hakkav seadusemuudatus ei riiva nende põhiseaduslike õigusi. Iga seadusemuudatus peab vastama õiguspärase ootuse põhimõttele. Transiidisektori ettevõtjate arvates ca 300protsendiline veeteedetasude tõus ei ole kooskõlas õiguspärase ootusega.
Kahtluse all on ka liiga lühike seadusemuudatusest etteteatamise aeg. Viidatakse, et õiguskantsler on sama seadusemuudatuse analüüsis juba välja öelnud seisukoha, et muutuste ellurakendamine peab vastama valdkonna normidele ja tavadele. Transiidisektoris ei sõlmita lepinguid väiksemaks perioodiks kui aasta. Seega ei saa ettevõtete kulutusi tõstvaid seadusemuudatusi rakendada vaid poole aastase etteteatamisajaga.
Seadusemuudatuse pädevuse uurimiseks on tellitud ka PricewaterhouseCoopers audiitorbüroolt majandusuuring transiidi ja logistika rollist ja tähendusest Eesti majandusele. Uuringu tulemused loodetakse saada kätte mai lõpuks.

Seotud lood

Uudised
  • 02.04.13, 14:02
Transiidiettevõtted lükkavad ümber MKMi kompromissid
MKMi väitel on meresõiduohutuse seaduse muudatustes arvestatud transiidi- ja laevandusettevõtete ettepanekutega. Ettevõtjate hinnangul on kompromissid kasutud.
Uudised
  • 03.12.12, 16:42
Üllar Raad: tasu tõusu viibimine hea
Esteve Terminal ASi juhatuse esimees Üllar Raad märkis, et majanduskomisjoni otsus leevendada veeteetasu tõusu on igal juhul positiivne. Kui muudatus oleks vastu võetud niisugusena ja sellises mahus, nagu esialgu plaaniti, hävitaks see konkurentsivõimet ning kahjustaks mainet.
Uudised
  • 14.11.12, 19:04
Õiguskantsler: Veeteetasude tõstmine vajab rohkem aega
Õiguskantsler Teder soovitab Riigikogu majandus-komisjonil muuta meresõiduohutuse seaduse muutmise seaduse jõustumise tähtaega, kuna ettevõtetele jääb liiga vähe aega kohaneda.
Uudised
  • 11.10.12, 10:34
DBT: tasude tõusuga kaotame kliente
Info laevade veetasu mitmekordsest tõusust on Muuga sadamas väetisi käitleva ASi DBT jätnud ilma  juba vähemalt kahest kliendist, kes on edasistest läbirääkimistest loobunud, kinnitas DBT avalike suhete juht Ago Tiiman.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele