Sügisest käivitab Tallinna linn e-piletisüsteemi, mis läheb maksma 4,5 miljonit eurot.
"Helsingi on arendanud oma e-piletit üle kümne aasta, arendab seda praegugi ning maksab selle eest 90 miljonit eurot. Meie hange kestab neli aastat ja see läheb maksma 4,5 miljonit," võrdles transpordiameti projektijuht Tiit Laiksoo. "Samas ei saa kusagil maailmas vajadusel kiiresti mobiiliga piletit osta nii, et see hakkab kohe ka kehtima," lisas ta.
21. septembrist saavad Tallinna ja Harjumaa ühistranspordis sõitjad kasutada uudset e-piletit, mis koosneb puutevaba kiibiga ühiskaardist ja sellele laetavast rahast. Kaart maksab kaks eurot. "See on pant, mille kaardi omanik saab tagasi, kui ta mingil põhjusel kaardist loobuda tahab," lausus abilinnapea Taavi Aas.
Süsteemi lülitatatakse 570 Tallinna ja 95 Harjumaa ühissõidukit, mis saavad must-kollased validaatorid, millele sõitja bussi sisenedes asetab hetkeks oma kaardi. Lisaks registreerib validaator kaardi puutevabalt kiibilt inimese sõidu.
ASi Ühendatud Piletid tegevjuhi Kristjan Konksu sõnul ei piirdu ühiskaardi kasutamise võimalused üksnes transpordiga: võimalik on osta pileteid muuseumidesse ja spordiasutustesse, kavas on rakendada süsteemi ka näiteks apteekides.
Seotud lood
Uue piletisüsteemi rakendumise tõttu lõpetatakse alates 1. jaanuarist 2013 kõigi paberkandjal sõidutalongide, tunnipiletite ja sõidukaartide kasutamine.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.