• 18.01.12, 17:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ust-Luga sadam viis Eesti raudteelt kaubamahu kasvu

Eelmise aasta teise poole kaubamahtude vähenemine Eesti Raudtee taristul sõi aasta alguse suure kasvu. Aasta kokkuvõttes kasavas kaubamaht Eesti Raudtee taristul vaid 3%.
Kui eelmise aasta esimese kolme kuuga olid kaubamahud raudteel aasta varasemast 14% suuremad, siis aasta lõpuks oli kaupa Eesti Raudtee taristul liikunud vaid 3% võrra rohkem kui aasta varem. Kokku oli kaubaveomaht Eesti Raudtee taristul 2011. aastal 30,5 miljonit tonni, mida on 0,89 miljonit tonni rohkem kui 2010. aastal.
Detsembrikuus vedasid operaatorid Eesti Raudtee taristul 2,67 miljonit tonni, mis oli aasta varem veetud tulemusest 5,7% väiksem. Kaubavedude vähenemise põhjus aasta teisel poolel on olnud naftaveo alustamine Venemaa Ust-Luga sadamas, mis on endale võtnud varem läbi Eetsi liikunud Kiriši naftatehase tooted.
Naftat ja naftasaadusi veeti aasta jooksul mööda raudteed siiski kõige enam, kokku 19,92 miljonit tonni. Võrreldes 2010. aastaga vähenesid veomahud antud kaubagrupil 2,1%.
Põlevkivivedu kasvas ligi 32%, mida liikus raudteel kokku 4,86 miljonit tonni. Väetiste vedu ulatus 2011. aastal 2,47 miljoni tonnini ja ületas eelnenud aasta veomahtu 10,3%. Oluliselt kasvas keemiakaupade vedu – veomaht suurenes üle kahe korra ja ulatus 0,85 miljoni tonnini. Üle poole miljoni tonni veeti raudteel veel puistekaupu ja kivisütt. Puistekaupade mahud suurenesid 33%, olles kokku 0,76 miljonit tonni. Kivisöe vedu aga vähenes aastaga üle 59% ning kokku veeti seda kaupa 0,54 miljonit tonni.
2011. aastal moodustasid transiitveod kogu vedudest ligi 76%, ehk 23,09 miljonit tonni. Veod vähenesid võrreldes 2010. aastaga 3,2%. Kohalikes vedudes veeti 5,42 miljonit tonni kaupu, mis oli 27,6% rohkem kui eelneval aastal. Importveod suurenesid aastaga 42% 1,3 miljoni tonnini ja eksportveod 12,3%, ehk 0,68 miljoni tonnini.
Sihtpunktide lõikes kasvasid 2011. aastal veod oluliselt nii Venemaale (0,94 miljoni tonni ehk 59%), Valgevenesse (1,03 miljonit tonni ehk +28%) kui Afganistaani (0,25 miljonit tonni).
Lähteriikide osas tuli 2011. aastal Venemaalt 17,41 miljonit tonni kaupu, ehk aastatagusega võrreldes 13,4% vähem. Veod Valgevenest suurenesid üle kahe korra, 2 miljoni tonnini. Kasahstanist veeti kaupa 1,04 miljonit tonni, ehk 9% rohkem.
Märkimisväärselt kasvasid 2011. aastal konteinerveod. 2010. aasta 22 484 TEU asemel veeti raudteel 32 811 TEU-d ehk ligi 46% rohkem.
Raudteel tegutsevatest veoettevõtetest vedas EVR Cargo 18,09 miljonit tonni ja E.R.S. 12,42 miljonit tonni kaupu. Kui esimesel suurenes veomaht aastaga 36%, siis teisel langes ligi 24%.

Seotud lood

Uudised
  • 13.04.11, 15:17
Raudtee vedas märtsis aegade rekordkoguse konteinereid
Eesti Raudteel liikus konteinervedudes esimeses kvartalis 8 046 TEUd, mis oli mullusest veomahust 74% suurem. Märtsis veeti sellest 3001 TEUd, mis on ettevõtte juhi Kaido Simmermanni sõnul kõigi aegade rekord.
Uudised
  • 21.02.11, 12:37
Mahulangust ootav Eesti Raudtee jätkab võimsate kasvudega
Tänavuselt kuni 10% mahulangust ootav Eesti Raudtee alustas aastat kasvuga. Jaanuaris veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril 3,045 miljonit tonni kaupa ehk 18,9% mullusest jaanuarist rohkem.
Uudised
  • 17.02.11, 13:48
Raudtee kaubaveod kasvasid jaanuaris ligi 20%
Jaanuaris veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril üle 3 miljoni tonni kaupa, mis on võrreldes eelmise aasta sama perioodiga peaaegu viiendiku võrra rohkem.
Uudised
  • 15.12.11, 08:45
Raudtee kaubaveod on sarnases mahus möödunud aastaga
Käesoleva aasta 11 kuuga veeti Eesti Raudteele kuuluval taristul kokku 27,84 miljonit tonni kaupu, mis on 3,9 % rohkem kui aasta tagasi.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele