Käesoleva nädala esmaspäeval esitasid keskerakondlased eesotsas Deniss Boroditšiga majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile küsimusi Tallinna Sadama uue konteinerterminali hoonestusõiguse kohta, sealjuures konstateerides, et Tallinna Sadama juhtkonna kommentaaride osas on jäänud mulje, justkui ettevõte seikleks, võtaks põhjendamatult riske ning fantaseerib muinasjutuliselt.
Deniss Boroditš luges riigikogu ees ette Keskerakonna nimel 20. oktoobril esitatud arupärimine majandus- ja kommunikatsiooniministrile, mille teemaks oli Tallinna Sadama uue terminali hoonestusõigus.
Järgneb Boroditši pöördumine:
"Austatud minister! Ajakirjanduse vahendusel, iseäranis 22. septembri Eesti Ekspressi mitmeleheküljelise artikli abil on Riigikogu liikmete tähelepanu pälvinud segadus Tallinna Sadamas. Nimelt on selgunud, et Tallinna Sadam on mingisuguse protseduuri alusel, mida ei saa pidada konkursiks, riigihankeks ega mõneks muuks äratuntavate tunnustega seaduslikuks protsessiks, otsustanud anda 50-ks aastaks hoonestusõiguse uue konteineriterminali rajamiseks tundmatule riiuliettevõttele, mille tundmatud osanikud paiknevad Küprosel ja Briti Neitsisaartel.
Antud hetkel puudub Eesti Vabariigil ülevaade, kellele on antud uue terminali opereerimise õigus, mis on rajatud suures mahus Euroopa Liidu ühtekuuluvusfondi toetuse eest. Peame tunnistama, et lisaks väga tõsistele kahtlustele langetatud otsuste seaduslikkuses on käesolev juhtum tõstatanud meie jaoks ka küsimusi Tallinna Sadama tegevuse eesmärkidest.
Loogikast tulenevalt peaks Tallinna Sadama eesmärgiks olema riigi poolt üleantud varade optimaalne kasutamine ja muidugi ka kasumi teenimine. Samas, lugedes Tallinna Sadama juhtkonna kommentaare Muuga uue terminali osas, jääb mulje, et eesmärgiks on seiklemine, põhjendamatu riskimine ja muinasjutuline fantaseerimine. Muidugi kõigil meil oleks tore, kui uus operaator tooks kaasa uued kaubavood meie sadamasse, kuid reaalsuses suunab Venemaa oma kaubavoogusid üha enam Eesti sadamatest mööda Ust-Luga sadamasse ja vaevalt, et uus operaator, kelle omanikud on off-shore äriühingud, parandab antud olukorda.
Aga muidugi parem eksida antud küsimuses! Ja lähtudes eeltoodust ning Riigikogu kodukorra seaduse §-st 139, on meil esitatud vägagi lühikesed, konkreetsed ja asjalikud küsimused ja loodame saada ka sama konkreetseid vastuseid."
Juhan Partsi vastuseid antud arupärimisele loe Logistikauudistest.
Seotud lood
Keskerakond esitas arupärimise majandus- ja kommunikatsiooniministrile Tallinna Sadama uue konteinerterminali hoonestusõiguse osas, ühtlasi taheti teada, kes on Venemaa suurkontserni Rail Garanti taga olevad nn off-shore firmade omanikud, minister tõdes, et pole sellekohast informatsiooni Sadamalt saanud.
Kaheksa kuud tagasi sõlmitud leping Tallinna Sadama ja Rail Garanti nimelise Venemaa päritolu ettevõttega, pahandab kaotajaks jäänud Transiidikeskust.
Tallinna Sadam ei näe põhjust, miks peaks Rail Garanti konteineriterminali ehitus edasi lükkuma, ning seni on Transiidikeskuse püüdlused seda teha ebaõnnestunud.
Tallinna Sadama tänavu aasta kolme esimese kuu müügitulu oli 24,8 miljonit eurot, mida on miljoni euro võrra enam, kui aasta tagasi.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.