Tallinna Sadama tänavu aasta kolme esimese kuu müügitulu oli 24,8 miljonit eurot, mida on miljoni euro võrra enam, kui aasta tagasi.
Ettevõtte puhaskasum oli 14,5 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrreldes 1,5 miljoni euro ehk ligi 12% võrra. Puhaskasumi kasv tulenes miljoni euro ulatuses põhivarade müügist laekunud ühekordsetest tuludest. Lisaks ületas tulude kasv tegevuskulude kasvu ligi 0,4 miljoni euro võrra ning neto finantskulu vähenes 0,2 miljoni euro võrra. Müügitulude kasv põhines peamiselt sadamateenuste ja vahendatud energiateenuste tulu kasvul.
2012. aasta kolme kuu kaubamahuks kujunes 8,3 miljonit tonni, mis tähendas vähenemist 0,9 miljonit tonni ehk 9%. Vähenemise põhjustas vedellasti mahu vähenemine, mida teiste lastiliikide kasvud ei suutnud kompenseerida. Kaubamahu vähenemine tähendas piirkonna sadamate hulgas ühtlasi taandumist aasta varasemaga võrreldes suuruselt kolmandalt kohalt viiendaks, tulenevalt kaubamahu kasvust seni edestatud Riia ja Ventspilsi sadamates.
Tallinna Sadama kaubamaht kasvas kõigis lastiliikides peale vedel- ja segalasti. Enim kasvas puistlasti maht, mis suurenes möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 0,2 miljoni tonni ehk 32% võrra. Olulisematest lastiliikidest kasvasid 2011. aasta võrdluses veel konteinerid 0,08 miljonit tonni ehk 22% (TEUdes oli kasv 29%) ja veeremkaup 0,05 miljonit tonni ehk 6%. Vedellasti maht vähenes 1,2 miljoni tonni ehk 18% võrra. Veoskeemidest leidis vähenemine aset peamiselt raudteega saabuva kauba osas. Veidi vähenes ka viimastel aastatel jõudsalt arenenud vedellasti vedu meetodil laev-terminal-laev (-6%), mis moodustas esimesel kolmel kuul käideldud vedellasti kogumahust ligikaudu 33%.
Vaatamata kaubamahu vähenemisele kasvas veidi kaubalaevade külastuste arv, mis toetas ka sadamateenuste tulu kasvu.
Kasvu jätkas reisijate arv, mis ulatus kolme kuu kokkuvõttes läbi aegade rekordilise 1,66 miljoni reisijani, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes 0,08 miljoni reisija ehk 5% võrra. Reisijate arv kasvas kõigil liinidel, suurim kasv (0,06 miljonit reisijat) tuli siiski põhiliselt Tallinn-Helsingi liini reisijat e arvu kasvust. Tallinn-Peterburi liini reisijate arv ulatus 24 tuhande reisijani.
Seotud lood
Kokku 30,7 miljonit tonni kaupu käidelnud Klaipeda Sadama lastimahtude käitlemise kasvutempo on käesoleval aastal võrreldes mullusega olnud suurem kui 21% . Kaubakäitlemise kümne kuu mahtude poolest sai aga Klaipedast Balti riikide sadamate liider.
Käesoleva nädala esmaspäeval esitasid keskerakondlased eesotsas Deniss Boroditšiga majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsile küsimusi Tallinna Sadama uue konteinerterminali hoonestusõiguse kohta, sealjuures konstateerides, et Tallinna Sadama juhtkonna kommentaaride osas on jäänud mulje, justkui ettevõte seikleks, võtaks põhjendamatult riske ning fantaseerib muinasjutuliselt.
Tallinna Sadamat aasta jooksul läbinud reisijate arv püstitab käesoleval aastal kolmandat aastat järjest läbi aegade absoluutse rekordi, ületades esmakordselt ajaloos kaheksa miljoni reisija piiri.
Vaatamata Tallinna Sadama kaubavoogude vähenemisele jaanuaris, kasvasid kõigi Eesti sadamate kaubamahud kokku eelmisel kuul aastases võrduses ligi 10%.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.