Euroopa Komisjoni transpordivoliniku Siim Kallase sõnul on transport Euroopa Liidu uues eelarveraamistikus 2014-2020 tähtsamal kohal kui kunagi varem.
Kallase sõnul on uue eelarveraamistiku kitsastes raamides loodud põhimõtteliselt täiesti uus fond, Euroopa ühendamise rahastu, millest finantseeritakse suuri üleeuroopalisi infrastruktuuri projekte.
„See on suur põhimõtteline uuendus,“ ütles Kallas. „See vastab minusuguste inimeste ootustele, kes on aastatid väitnud, et Euroopa peaks rohkem raha fokusseerima suurte ja kindlat üleeuroopalist kasu toovate projektide rahastamiseks.“
Fondi suurus on Euroopa Komisjoni esitatud ettepanekus umbes 50 mld eurot, millest 31,7 miljardit oleks transpordiprojektidele.
Projektidest, mida Eesti saaks selle fondi vahenditest rahastada, nimetas Kallas Rail Balticu kõrval Via Balticat.
Rail Baltic, nagu ta on praeguses transpordivõrgustiku kavas, viiakse 2015. aastaks lõpule. Küsimus on selles, mis edasi, ütles Kallas. Uus Euroopa ühendamise rahastu annab võimaluse - kui valitsustel on tahtmine - ehitada valmis hoopis teistsugune raudtee.
„See võimalus on olemas, aga ma rõhutaksin, et see on kolme Balti riigi valitsuste projekt koostöös Poolaga. Võti on kolme Balti riigi käes, vaja on ühtset projekti ja tegevust,“ ütles Kallas, nimetades et Eesti valitsuse eilne otsus – Rail Balticu projektiga edasi minna - oli väga positiivne samm selles suunas.
"Kui tahta midagi teha, siis peab seda kaunis kähku tegema. Siis peaks ta olema ikkagi selle uue põhivõrgustiku kava sees. See on tähtis. Siis on võimalik saada sellest fondist oma osa," ütles Kallas, korrates, et Rail Baltic on eelkõige Balti riikide, mitte Euroopa Komisjoni projekt.
„Projekte ei pea palju olema,“ ütles Kallas, utreerides, et vastasel juhul, kui neid oleks palju, jätkuks igale tugiraha vaid mõnikümmend tuhat eurot.
Euroopa Komisjon arutab Euroopa Ühendamise Fondi kui instrumenti 19. oktoobril ning seal sees on ka üleeuroopalise transpordivõrgustiku kava.
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul asutab Eesti Raudtee tütarfirma EVR Infra Läti ja Leedu kolleegidega sügise jooksul ühisfirma, mis hakkab vedama Rail Balticu arendamist.
Tänasel valitsuskabineti nõupidamisel tutvuvad valitsuse liikmed Rail Balticu tasuvusuuringu aruandega ning otsustavad, mis saab edasi.
Valitsus saatis riigikokku tuleva aasta riigieelarve seaduse eelnõu, milles ligikaudu 71 miljonit eurot läheb riigimaanteede remondiks.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.