Transiidiettevõtja Oleg Ossinovski pakkus Äriplaani konverentsil raudteed mitte pelgavatele ettevõtjatele välja äriidee - osaleda Venemaa kaubavedajate oksjonil ja investeerida sellele turule.
"Kuna Venemaa president allkirjastas nõusoleku, mille peamine idee on selles, et transpordiettevõtted, kes kuuluvad tolliliitu, võivad töötada teise riigi territooriumil, avaneb uuel aastal uus turg, kus on võimalik rentida nii kaubaveo- kui ka elektrivedureid," selgitas ta.
"28. oktoobril on esimene oksjon, kus hakatakse müüma Venemaa kaubavedajaid, neid on neli ja nendest kaks - Globatrans ja Transoil - on seotud ka Eestiga. Kui see müük toimub, siis see on suur areng Venemaale," ütles Ossinovski.
Seega tuleks rentida neid vedureid, mida konkurent vastu võtab. "Kui te ei karda investeerida Venemaale ega karda raudteed, siis see on teie jaoks uus äriidee," lausus Ossnovski.
Ta lisas, et see on kitsas ja keerukas äri, kus ei ole palju spetsialiste.
Ossinovski rääkis Äriplaanil ka EVR Cargo müügist. "Eesti raudteeseadus ei luba praegu valitsusel omada nii infrastruktuurihaldajat kui ka kaubavedu, see segab konkurentsi," selgitas Ossinovski. Tema sõnul tuleks EVR Cargo maha müüa.
EVR Cargo müük oleks kasulik mitut moodi. "Meie infrastruktuurimaksud langevad, sest kui tekivad uued veod, kasvab ka infrastruktuuri käive. Tekivad uued konkurendid, tänu millele langevad ka veotariifid. Uus omanik loomulikult toob ka uusi vedusid juurde, ja valitsus vähendaks korruptsiooni," loetles Ossinovski.
Ossinovski arvates on kasulik EVR Cargo mahamüümist venitada järgmise aasta suveni. "Selles ei ole küsimust, kas tekivad ostjad. Ma tean paljusid, kes tahaks osta," lausus Ossinovski. "Mina olen üks nendest," lisas ta.
Ossnovki tegi ka prognoose järgmiseks aastaks. "Eesti Raudtee eraldumist ei toimu. EVR Cargo müük on vähetõenäoline, kuigi oleks vaja teha seda nüüd ja kohe. Lähima kahe aasta jooksul on müük vähetõenäoline. Eesti Raudtee tõstab 2012. aasta juunist infrastruktuurihindu, sest keegi peab kinni maksma Hiina vedurid. Pange raha valmis!" rääkis Ossinovski.
Vagunite remondi, ehitamise ja rendiga tegelev Ossinovski ütles, et enda ärivaldkonnas ei näe ta järgmisel aastal mingeid riske, sest majanduskriisid raudteeäri oluliselt ei mõjuta. Kõige suurem risk on poliitiline risk.
"Ma ei näe mingisuguseid majanduslikke riske, sest mina olen selles valdkonnas olnud 15 aastat ning elanud läbi ka kriise. Raudteele otseselt majanduslikud riskid ei mõju peaaegu üldse. Siin on poliitilised riskid, kas tuleb reform või ei tule," lausus Ossinovski.
Küsimus saalist: Kui 15 000 eurot on 20 miljonit aastas teeniva ettevõtte jaoks suur toetus, siis las ta olla suur. Mis puudutab sotsiaaldemokraate, siis ma tahan, et Eestis oleks demokraatia. See on väga oluline.Poisid on maast lendu tõusnud, nad ei saa aru, mis elus toimub. Peab olema võimalik juhte vahetada. Sellepärast toetan opositsiooni.
Mis motiveerib Teid olema SDE sponsor?
Oleg Ossinovski:
Kes on kes Eesti Raudtee palgatöölt väikeettevõtlusesse sukeldunud Oleg Ossinovski kuulub praegu Eesti paarikümne rikkama inimese hulka. Tema peamine äri on seotud vagunite rentimisega.
Oleg Ossinovski *
* Oleg Ossinovski oli sel aastal Sotsiaaldemokraatliku Erakonna suurim toetaja. Ta toetas riigikogu valimistel hea tulemuse teinud sotse 15 000 euroga. * Sotside nimekirjas kandideerinud Oleg Ossinovski poeg Jevgeni Ossinovski annetas erakonnale 8700 eurot.
Seotud lood
Vagunite remondi, ehitamise ja rendiga tegelev Oleg Ossinovski ütles tänasel konverentsil Äriplaan 2012, et enda ärivaldkonnas ei näe ta järgmisel aastal mingeid riske, sest majanduskriisid raudteeäri oluliselt ei mõjuta.
Venemaa raudteekaubaveo firma oksjoni võitis Venemaa kõige rikkaim ärimees Vladimir Lisin, kes maksis ettevõtte eest kõigest 0,1% rohkem kui oli alghind, kirjutab Kommersant.
Raudteeärimees Oleg Ossinovski hinnangul võidavad Eesti Raudtee poolitamisest ja kauvbavedude üksuse võimalikust müügist teenuse tarbijad.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.