Vaidluses, kus elektroonilise piirijärjekorra süsteemi iNext looja süüdistab konkureerivat ettevõtet Girf OÜ võõra patenteeritud tehnilise lahenduse kasutamises, ütles patendibüroo juhataja Mart Enn Koppel, et riik võis patendist mitteteadmisel rikkuda hanke tingimusi.
Vastates küsimusele, kas tellijana võis Siseministeerium hanketingimuste sätestamisel rikkuda patendiõigust, seletas patendibüroo Koppel juhataja Mart Enn ??ppel: „Ma ei tea, kas tellija on vaevunud tutvuma patendiga, kas lähteülesandes kirjeldatud lahendus patenti rikuks, kas OÜ Girf on täpselt järginud lähteülesannet ja kas nende lahendus patenti rikub."
Seda, kas siseministeerium tellijana midagi ka valesti tegi, ütles Koppel, et ükski töö teostaja ei saa pugeda vabanduse taha, et temalt telliti rikkuv lahendus. "Endal peab olema mõistus peas, et mida võib pakkuda ja mida mitte. Välja antud patentide mitteteadmine aga rikkumist ei vabanda,” sõnas ta.
Koppel lisas, et teoreetiliselt on täiesti võimalik, et tellija rikub patendiõigust ja töö teostaja rikub patendiõigust. “Samavõrd on võimalik, et neist vaid üks rikub ning täiesti võimalik, et keegi ei riku. Nagu on ka võimalik, et see patent osutub kehtetuks,” ütles Koppel.
Seotud lood
Patendiameti juriidilise osakonna juhataja Viive Kübar seletas, et kui patendiomanik leiab, et tema patendiga kaitstud leiutist on õigusvastaselt kasutatud, võib ta pöörduda kohtusse. Ainult kohus saab tuvastada patendiomaniku ainuõiguse rikkumist.
Hiljuti Eesti-Vene piiril käivitatud ootejärjekorrasüsteem tekitas vaidluse kahe firma vahel, mõlemad väidavad, et just neil on õigus seda süsteemi kasutada.
Järjekorra süsteemi väljatöötamise konkursi võitjale Girf OÜ-le tehti ettepanek soetada piirijärjekorra lahendusüsteemi patentinud ettevõttelt vajalik litsents.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.