Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Siim Kallas soovitab teed maksustada
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas tahab, et uute teede ehitamise ja vanade korrashoiu maksaksid kinni need, kes teid kasutavad, sest senine rahastamisviis varsti enam ei tööta, kirjutab Postimees.
Sel esmaspäeval võttis Euroopa Komisjon vastu Euroopa Liidu (EL) transpordistrateegia, mille peamised eesmärgid on vähendada transpordist tekkivat keskkonnasaastet ning lõimida omavahel tihedamini näiteks lennu- ja raudteeliinid. Transpordivolinik Siim Kallas ütles, et praegusele süsteemile, kus uut taristut ehitatakse peamiselt eelarverahast ja Euroopa Liidu fondidest võiks muuta ning leida viise, kuidas infrastruktuur ennast ise rahastaks nii maanteetranspordis, raudteel kui ka lennunduses.
Kallase sõnul liigutakse rahastamispõhimõtetel sinna poole, et maksma hakkab kasutaja ning kütusemaksude osatähtsus tema sõnul väheneb, sest nafta kallineb ning alternatiivkütuste kasutajad ei maksa nii suuri makse. Kütuseaksiisi tulu võiks tema sõnul asendada taristukasutamise tasuga nagu töötab sarnane mudel Prantsusmaal tasulistel kiirteedel, kus on kvaliteet, mida keegi ei suuda paremat pakkuda
Kindlasti oleksin nõus maksma, kui Eesti suuremad maanteed muudetaks tasuliseks ja kui see tooks meile paremad teed, kui need, millel praegu sõidame, vastas Eesti Posti juhatuse esimees Ahti Kallaste Äripäeva tänasele päevaküsimusele, kas Eesti suuremad maanteed võiksid olla tasulised.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister avaldas seisukohad Euroopa ühtse transpordipiirkonna tegevuskava suhtes, milles ütleb, et Eesti riik üldiselt toetab pikas perspektiivis transpordipoliitika hinnakujundust ja maksustamist, kuid pole nõus, et transpordiga seotud tasude arvestamise aluste ülevaatamise tulemusena kaasneks oluline infrastruktuuritasude kasv.
Transpordivolinik Siim Kallase kabineti juht Henrik Hololei ütleb, et teede maksustamise üle otsustamine ei kuulu Euroopa Komisjoni pädevusse, kuid ilma lisarahaallikate leidmiseta jäävad paljud teed tulevikus ehitamata.
Euroopa Komisjoni asepresident ja transpordivolinik Siim Kallas esitas eile lennunduspäevadel uue pikaajalise arengukava, mis on 28. märtsil 2011 vastu võetud transpordialases valges raamatus kirjeldatud lennundusmeetmete rakendamise esimesi samme.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.