Euroopa Komisjoni asepresident ja transpordivolinik Siim Kallas esitas eile lennunduspäevadel uue pikaajalise arengukava, mis on 28. märtsil 2011 vastu võetud transpordialases valges raamatus kirjeldatud lennundusmeetmete rakendamise esimesi samme.
2050. aastani ulatuvas tegevuskavas räägitakse, millised peaksid olema Euroopa lennundusalaste teadusuuringute prioriteedid, et säilitada ELi majanduskasv ja ülemaailmne konkurentsivõime, tulles samal ajal toime turuvajaduste ning energeetika- ja keskkonnaalaste küsimustega. Dokumendi valmistasid Kallase ning teadusuuringute ja innovatsiooni voliniku Geoghegan-Quinni palvel ette lennundusalase taristu, sõidukite, käitamise, kütuse ja teadustöö spetsialistid. Lennunduse ja aeronautika teadusuuringute kõrgetasemeline rühm loodi 2010.
aasta detsembris ning aruande keskne sõnum on vajadus säilitada Euroopa tööstuse üleilmset juhtrolli ning saavutada aastaks 2050 konkurentsivõimeline, saastevaba, ohutu ja turvaline lennundus, mis lähtub kodanike ja ühiskonna vajadustest.
2011. aasta lennunduspäevadel kohtuvad aeronautika sidusrühmad, ministrid, ametkonnad ning teadus- ja arendustegevuse keskused kõikjalt Euroopast ja teiselt poolt ookeani selleks, et luua koostöövõrgustikke, esitleda uusimaid uurimistulemusi ja arutada tulevasi ühiseid teadus- ja arendusprojekte. 2011. aasta lennunduspäevade korraldajateks on Hispaania Tööstustehnoloogia Arenduskeskus (Centre for the Development of Industrial Technology, CDTI) ja Euroopa Komisjon.
Lennunduspäevad on hea võimalus esitleda ja levitada teavet ELi rahastatud teadusuuringute ja tehnoloogilise arendustegevuse tulemuste kohta, et luua ühtne Euroopa õhuruum ja Euroopa teadusruum ning leida globaalses keskkonnas innovaatilisi võimalusi lennunduse säästvamaks muutmiseks.
Seotud lood
Sellel nädalal avalikustas Euroopa komisjon transpordipoliitika kava, milles peamiselt tahetakse vähendada maanteetranspordi osakaalu ning suunata kaupade- ja reisijateveo teenused enam raudteele ning veeteedele.
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas tahab, et uute teede ehitamise ja vanade korrashoiu maksaksid kinni need, kes teid kasutavad, sest senine rahastamisviis varsti enam ei tööta, kirjutab Postimees.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.