• ST
  • 05.02.25, 17:15

Kuidas jõudis üle poole tonni kaaluv Estonia klaver tervelt Pariisi Notre-Dame’i katedraali?

Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.
Estonia klaver, mis transporditi detsembris turvaliselt Pariisi Notre-Dame’i katedraali, kaalub koos kastiga 584 kilogrammi.
  • Estonia klaver, mis transporditi detsembris turvaliselt Pariisi Notre-Dame’i katedraali, kaalub koos kastiga 584 kilogrammi.
„Klaveri viimine Notre-Dame de Paris katedraali ruumidesse oli korralik pähkel, aga kuna DSV organiseeris meie klaveri ka 2023. aastal Eurovisioonile Liverpooli, olime veendunud, et nad saavad hakkama,” ütleb Triin-Maret Laul Estonia Klaverivabrikust. Ta lisab, et keerukaks osutusid ka prantslaste kaootiline suhtlusstiil ning turvameetmed Notre-Dame’i piirkonnas, sest klaverit sai kohale viia ainult kindlal kuupäeval ja kellaajal, aga samas ei pääsenud suure veokiga kiriku lähedale.
„Notre-Dame’i katedraali sissepääsuks oli vaja lube konkreetsete nimedega ja kõiki isikuid kontrolliti. Jooksvaid küsimusi oli vaja lahendada kiirelt, samas vastuseid prantslastelt koheselt saada oli keerukas,” meenutab Laul. „Tahan siinkohal tänada DSV tublit töötajat Mari-Liis Lillelehte, kes veel hilistel õhtutundidel püüdis logistilistele küsimustele vastuseid leida. Aga klaver jõudis kohale ja leidis oma uues kodus kasutust praktiliselt kohe, kui ta oli jalgadele kenasti asetatud!”
DSV Estonia maanteetranspordi osakonna veokorraldaja Neeme Rennik selgitab, et klaveri transpordi muudab keerukaks nii selle suur kaal kui ka asjaolu, et pill on temperatuuritundlik. „Temperatuur ei tohiks alla +7 kraadi langeda ja võiks ideaalselt olla transpordi ajal +15 kraadi. Samuti tuli klaver kinnitada autosse nii, et ta seal ei liiguks ning selle peale midagi ei ladustataks.”
Ta nendib, et konkreetne Estonia mudel kaalub koos kastiga 584 kilogrammi. „Kuidas klaver asetada autosse nii, et see ei saaks vigastada? Ja kuidas saada klaver autost turvaliselt välja? Tundub loogiline, kuid polegi just kõige lihtsam teostada! Notre-Dame’i puhul oli vaja klaver lisaks kastist välja võtta, selleks leidsime kohaliku klavereid transportiva partneri, kes aitas klaveri ka jalgadele.“

Värskelt korjatud humalate kiire transport õlle pruulimiseks

DSV teenuseid kasutab ka Baltic Brewing Supplies, kes korraldab klientidele üritusi, kus ühel päeval korjatakse mõnes Euroopa paigas värskeid humalaid, seejärel lennatakse Rootsi pruulikotta ja pruulitakse neist humalatest õlut. Näiteks 2023. korjati humalaid Saksamaal, kust DSV kullerteenus DSV Xpress need külmikukaubikuga Rootsi Malmösse kohale viis. 2024. aastal toimus humalate korje Sloveenias ja kui esialgse plaani kohaselt pidi üks teine ettevõte organiseerima humalate transpordi Rootsi, selgus siiski, et nad ei saa sellega hakkama. Nii pöörduti taas DSV poole, kust organiseeriti kliendile neljapäeva lõunaks kaubik Sloveeniasse, et värskelt korjatud humalad oleksid reede pärastlõunaks Malmös.
Kuna humalate puhul on tegemist tootega, mis töötlemata kuju hakkab väga kiiresti komposteeruma, on kiire vedu ülimalt oluline.
  • Kuna humalate puhul on tegemist tootega, mis töötlemata kuju hakkab väga kiiresti komposteeruma, on kiire vedu ülimalt oluline.
Morten Virkus ettevõttest Baltic Brewing Supplies meenutab, kuidas neil oli vaja terve tonn värskelt korjatud humalaid saata külmveosena Sloveeniast järgmiseks päevaks Rootsi. „Kuna tegemist on sellise tootega, mis töötlemata kuju hakkab väga kiiresti komposteeruma, on kiire vedu ülimalt oluline. See on meie jaoks eriline projekt, sest seda saab teostada vaid korra aastas väga lühikeses ajaaknas – humalasaagi korjamisajal.”
Tema sõnul korjatakse üheaegselt küll erinevaid sorte, aga iga sordi korjeaeg on maksimaalselt nädal ning kuna mahalaadimisest kasutamiseni on loetud tunnid, peab logistika toimima erakordse täpsusega. Humalad olid mõeldud üheksale erinevale pruulikojale Rootsis ja Taanis, kes tegid neist erinevad õlled. „Aasta tagasi Saksamaalt tehtud vedu läks laitmatult ja kliendid olid väga rahul. Sloveeniast humalate saatmisel tahaksin märkida ära DSV erakordselt kiire reageerimisaja – seoses Sloveenia partneri teenuse tühistamisega leidis DSV lahenduse vaid kahe päevaga! Autojuht oli õigel ajal kohal, humalad said autole ning olid järgmisel päeval kokkulepitult Malmös. Kõik sujus väga ladusalt!”

Eesti naismotosportlase Jasmiin Üprausi jeti viimine Ameerikasse

Eesti jetisportlane Jasmiin Üpraus vajas oma jeti viimist Ameerikasse maailmameistrivõistlustele Lake Havasu piirkonda. „Võistlusmasinate transport eeldab alati teatud kogemust, kuna tegu on väärtusliku ning logistilises mõttes ohtliku veosega. Õnneks on asi lihtsam, kui valitud logistikapartner kuulab, teeb juhiseid ning mõtleb tänud oma kogemustele reaalselt läbi kõikvõimalikud riskikohad,” kiidab Üpraus.
Ta nendib, et tippspordis on üks suurimaid väärtusi aeg. „Võisteldes maailma tipptasemel oleme tiimiga 64RacingFactory loonud enda ümber tugeva partnerite võrgustiku. DSV oli lihtne valik, sest tänu varasemale koostööle teadsime, et tänu neile jääb meil küsimusi vähemaks, mitte ei teki juurde! Meie saime rahus sporti teha, sest saadetis oli turvaliselt teel ja kõik küsimused ning väljakutsed said koos DSVga lahendatud.”
Eesti jetisportlane Jasmiin Üpraus: “Võistlusmasinate transport eeldab alati teatud kogemust, kuna tegu on väärtusliku ning logistilises mõttes ohtliku veosega. DSV on alati kindel valik - tänu neile jääb küsimusi vähemaks, mitte ei teki juurde!”
  • Eesti jetisportlane Jasmiin Üpraus: “Võistlusmasinate transport eeldab alati teatud kogemust, kuna tegu on väärtusliku ning logistilises mõttes ohtliku veosega. DSV on alati kindel valik - tänu neile jääb küsimusi vähemaks, mitte ei teki juurde!”
DSV Estonia õhutranspordi tiimijuht Bert Jämsä ütleb, et jeti puhul on tõepoolest tegemist ohtliku, ATA Carneti all liikuva kaubaga. „Kaup sai markeeritud vastavalt nõuetele ja läks „lendu“. DSV Eesti kompetents tagas asjade muretu liikumise punktist A punkti B. Selliseid kastist-välja-väljakutseid on meil ikka olnud ja need sobivad meile. Näiteks viisime tselluloosimasinad Eestist Brasiiliasse, suuri tööstusseadmeid Eestist Kanadasse. 2024. aasta lennuosakonna üks eredamaid hetke oli ka Boardicu projekt, mille käigus pidid viima ligi 100 tonni kaupu Brasiiliasse.”
DSV Estonia pakub erinevaid transpordiliike, milleks on maanteetransport, õhutransport, meretransport, projektiveod ja DSV XPress kullerteenus ning laoteenuseid.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.01.25, 09:44
Kui suur on su ettevõtte süsiniku jalajälg? Mõõda ära!
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele