• 18.03.11, 12:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteed saavad rohkem, lennujaamad vähem raha

Tänavu suureneb Eesti transpordisektorisse investeeritav Euroopa Liidu raha. Millised valdkonnad võidavad, millised kaotavad?
Tänavust investeeringute kava kommenteerib majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
KonteinerveodMinisteeriumi tegevuskavas on rahvusvahelise transpordi eesmärk kasvatada konteinerkaupade osakaalu transiidis 3%ni ja veoste piiriületuskiirus Euroopa Liidu piiril tõsta ühe päevani.
2010. aastal valmis Muuga sadama idaosa laiendus, mis kahekordistas senise konteinerite käitlemisvõimsuse. Samuti on valmisolek idaosa laienduse II etapi elluviimiseks, kui selleks tekib nõudlus.2013. aastaks rajatakse ühtekuuluvusfondi toel sadama idaosa ja tööstusparki ühendav viadukt.
Piiriületusprobleemide lahendamine on siseministeeriumi pädevuses.
Kõigis Venemaale suunduvates piiripunktides rajatakse piiriületuse ootealad ja võetakse kasutusele elektrooniline järjekorrasüsteem. Just viimane aitab reaalset ooteaega vähendada, sest võimaldab piiriületusaegu broneerida.
RiigimaanteedOluliselt suureneb riigimaanteede remondiks mõeldud rahasumma. Investeeringute kavasse kuuluvate riigimaanteede ehituseks ja remondiks maksti 2010. aastal välja 798 mln krooni. 2011. aastal prognoositud väljamaksed investeeringute kavasse kuuluvate riigimaanteede ehituseks ja remondiks on 1030 mln krooni. Investeeringute kavas on 10 riigimaanteede ehituse ja rekonstrueerimise projekti, mille kestus on mitu aastat. 2009. aastal alustati nendest viie ja 2010. aastal ühe projektiga. 2011. aastal planeeritakse alustada neli projekti. Seetõttu on suurenenud ka 2011. aastal prognoositud investeeringute kasv.
2011. aastal rakendatakse korraga kõiki kümmet investeeringute kavasse kuuluvat riigimaanteede projekti (6 nendest on kestvad, 4 uued).
LennujaamadMärgatavalt vähenevad regionaalse lennuliikluse tagamiseks tehtavad investeeringud (82,6 mln krooni 2010. a vs 3 mln krooni 2011. a).
Piirkondlike lennujaamade arendamine on aga toetatud ka investeeringute kava kaudu kogusummas 242 mln krooni. Projekt viiakse ellu aastatel 2008–2013. Selle investeeringu jagunemine eri eelarveaastate vahel oleneb elluviidavatest töödest. Projekti raames suunatakse investeeringuid nii Tartu, Kuressaare, Kärdla kui ka Ruhnu lennujaamadesse.
LaevadSilmapaistvalt palju investeeritakse tänavu uute laevade soetamisse. 
Mõõdistuslaev ehitatakse kolme aasta jooksul. Väikesaartega laevaühenduse tagamiseks soetatakse viis uut laeva. Praegu on alustatud Ruhnu laeva ehitamist. 2011. a alustatakse Vormsi ja Kihnu laevade ehitamist ning samal ajal valmistatakse ette Prangli ja Abruka laevade soetamise protsessi.
Investeeringud transporti 2011. aasta riigileelarves
Autor: Tea Taruste

Seotud lood

Uudised
  • 16.03.11, 16:39
Investeeringud Eesti transporti paisuvad
Tänavu suureneb Eesti transpordisektorisse investeeritav Euroopa Liidu raha, vahendab Logistika infoleht. Korraga on töös aastate 2007-2013 investeeringute kavas olevad kümme riigimaanteede ehitus- ja rekonstrueerimise projekti.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele