Tänavu suureneb Eesti transpordisektorisse investeeritav Euroopa Liidu raha, vahendab Logistika infoleht. Korraga on töös aastate 2007-2013 investeeringute kavas olevad kümme riigimaanteede ehitus- ja rekonstrueerimise projekti.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium (MKM) kommenteerib tänavust investeeringute kava.
Kui suured on MKMi 2011. aasta investeeringud transpordisekotrisse võrreldes möödunud aastaga?
Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kavaga kinnitatud projektides (toetatakse ELi fondidest) tehti 2010. aastal väljamakseid summas 1,609 mld krooni, sellest välisvahendeid 1,449 mld krooni. 2011. aastal on investeeringute kavasse kuuluvate projektide prognoositud väljamaksed summas 2,353 mld krooni ehk 150,4 mln eurot. Sellest välisvahendeid 2,049 mld krooni ehk 130,98 mln eurot.
Millised on pikemaajalised prioriteedid investeerimisel, kas aastases võrdluses on toimunud mingeid nihkeid mõne valdkonna investeeringute rahastamisel?Transpordiinvesteeringute pikemaajalised prioriteedid sätestab transpordi arengukava 2006-2013. Transpordi infrastruktuuri investeeringud on aastateks 2007-2013 paika pandud valitsuse kinnitatud investeeringute kavaga. Selle kavaga on suunatud 7 aasta jooksul üle 11,531 mln krooni (nii ELi abirahad kui ka projektide kaasfinantseering).
Projektide rakendamine toimub selle 7-aastase perioodi jooksul, sh kõik projektid kestavad kauem kui üks aasta, enamik 2-3 aastat, mõni ka 4 või enam aastat. Seetõttu ei saa eraldi rääkida prioriseerimisest erinevate aastate lõikes. Kuna projektid viiakse ellu eri aegadel, on loomulik et investeeringute jaotus eri transpordiliikide vahel aastate lõikes muutub. See aga ei tähenda prioriteetide muutumist, sest kava on koostatud pikema perioodi peale.
Mis jääb transpordisektoris investeeringute prioriteediks pärast ELi abirahade lõppemist?ELi vahendite programmperiood langeb kokku transpordi arengukava perioodiga.
Praegu on veel vara öelda, kas transpordi arengukavas 2014– 2020 nähakse ette olulisi muudatusi prioriteetides, võrreldes kehtiva arengukavaga.Üldine suundumus on liikuda jätkusuutlikuma transpordisüsteemi poole, mis nõuab suuremat tähelepanu ühistranspordi ja kergliikluse arendamisele.Transpordi investeeringute jätkamine pärast käesoleva eelarveperioodi lõppemist sõltub ELi uue, 2014+ finantsperioodi prioriteetidest. Kuna praeguseks hetkeks ei ole kinnitatud veel ELi ühtekuuluvuspoliitika eelarveid 2014+ perioodil ning samuti ei ole lõppenud veel ELi tasandil 2014+ ühtekuuluvuspoliitika sisuline planeerimine, siis ei saa öelda, millistes summades ja millistele valdkondadeleon võimalik ELi vahendeid uuel perioodil kasutada. Sisulised kõnelusedELi ja liikmesriikide vahel prioriteetsete suundade osas algavad 2011. aastaII poolel.
Autor: Tea Taruste
Seotud lood
Tänavu suureneb Eesti transpordisektorisse investeeritav Euroopa Liidu raha. Millised valdkonnad võidavad, millised kaotavad?
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Enimloetud
1
Pingereas poolsada bussifirmat!
2
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
6
Lisatud kolm Gartneri soovitust riskide maandamiseks
Viimased uudised
Lisatud video remondiaegsest liiklusskeemist
Hetkel kuum
Pingereas poolsada bussifirmat!
Eesti ehitusidu: Saksamaal vajavad remonti tuhanded sillad
Tagasi Logistikauudised esilehele