• 17.03.11, 14:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspedeerijate hea elu mullu jätkus

Viimatise Äripäeva ekspedeerijate TOPi kolmest edukamast ettevõttest nõustus 2010. aasta majandustulemusi avaldama vaid OÜ Wett Eesti. Nagu varasemad kaks aastat, oli ka seekord ettevõte edukas ja suure kasumlikkusega, kirjutab Logistika kuukiri.
Äripäeva ekspedeerijate TOPi kolm edukaimat firmat 2009. aasta majandustulemuste põhjal olid AS DBT, AS Petromaks Spediitor ja Wett Eesti. Eelmise aasta kohta avaldas neist tulemused vaid Wett Eesti.
Wett Eesti veomaht kasvas möödunud aastal 15% jõudes sellega müügikäibes 144 miljoni kroonini. Lõplik kasumi number on veel selgitamisel, kuid ettevõtte juhtkonna hinnangul on see 60-70 miljonit krooni. Sellega on näidatud jälle väga tugevat kasumlikkust, töötades ligi 50%-lise rentaablusega. Eelmisest kahest aastast on rentaabluse number siiski väiksem. Varasematel aastatel on rentaablus ulatunud üle 70%. Ettevõtte ärimudeli kohta võib lugeda intervjuud Wett Eesti omaniku Valery Glushchukiga detsembris ilmunud Äripäeva infolehes Transport ja Logistika.
Möödunud aastal investeeris ettevõte ka autoparki, soetades 10 uut veoautot. Tänavu plaanib Wett Eesti investeerida 3 miljonit eurot uue logistikakeskuse ehitamisse.
Väetise ekspedeerimise, ladustamise ja laadimisega tegeleval DBT-l ei ole reeglina kombeks oma majandustulemusi ajakirjanduses avaldada. Võib siiski eeldada, et üle-eelmise aasta edukaimale Eesti ekspedeerimisfirmale oli ka möödunud aasta suurepärane. DBT on läbi Tallinna Sadama kulgevate väetisemahtude suurimaks vedajaks. Möödunud aastal kasvasid sadamat läbinud väetisemahud samas tempos nagu 2009. aastal. Seega võib arvata, et ka DBT mahud kasvasid hoogsalt. 2009. aastal kasvasid sadama väetisemahud 75% ja DBT müügikäive 150%. Möödunud aastal kasvasid väetisemahud sadamas 49%.
Enim võib kahelda Petromaks Stividori edu kordumises. Firma on üks kolmest Tallinna Sadama territooriumil asuvast terminalist, mis tegeleb kivisöe laadimise/lossimisega. 2009. aasta hea tulemus saavutati, kuna ettevõtte terminalist käis läbi 0,54 miljonit tonni kivisütt, mida on 0,37 miljonit tonni rohkem kui aasta varem. Samas jäi see veel pikalt alla 2006. aasta tipptulemusele, kui terminali läbis 1,4 miljonit kivisütt. Eelmise aasta alguses ütles ettevõtte juhatuse liige Dmitri Kargin, et selle tulemuseni tahetakse uuesti jõuda, kuid kahtles, et seda suudetakse juba 2010. aastal. „Üldine kriis ja suurenenud konkurents Baltikumis teevad oma töö. Hea kui 2010. aasta lõpeks samal tasemel 2009. aastaga,” ütles ta toona.
2010. aasta algas söekaubandusele Tallinna Sadamas tegelikult väga hästi. Sadamat läbinud söemahud olid kolme kuuga varasema aastaga võrreldes üle 600% suuremad. Kuid alates aprillist muutus olukord söeturul. Venemaa sai oma söe eest Aasias kõrgemat hinda, kui Euroopas ja suunas oma söeekspordi Aasiasse. Tallinna Sadamat läbinud söekoormad hakkasid kokkukuivama ning aasta lõpuks jäädi 2009. aastale ligi 8%ga alla. Seega võis Kargini ennustus paika pidada ja Petromaks Stividor pidi möödunud aastal vaeva nägema, et säilitada ettevõtte tulemustes 2009. aasta tase.
 
Autor: Tea Taruste

Seotud lood

Uudised
  • 31.12.10, 11:23
Kuidas saab ekspedeerija töötada 70%-lise rentaablusega?
Juba kaks aastat ekspedeerimisäri puhul erakordselt kõrge 70protsendise rentaablusega töötanud. AS WETT Eesti omanik Valery Glushchuk ütleb, et edu põhjuseks on otsesuhted kauba omanikega ja garanteeritud ajaline transporditeenus Venemaale.
Uudised
  • 27.12.10, 10:37
Ekspedeerija tasu kukkus autojuhi palgast vähem
Suuremate ekspedeerijate juures kahanes eelmisel aastal palk vähem kui autovedajate juures. Samas oli ekspedeerijate hulgas vähem ka ettevõtteid, kes pärast kulude kärpimist paistsid silma keskmise palga tõusuga.
Uudised
  • 13.08.10, 15:08
Ekspedeerijad istuvad rahahunniku otsas
Poolesaja suurema ekspedeerimisfirma omakapitali kogunenud jagamata kasum kerkis 200 mln krooni ehk kuue protsendi võrra.
Uudised
  • 24.11.10, 09:56
Ekspedeerijad läbisid kehva aasta väikeste kadudega
Ekspedeerijate elu kulges eelmisel aastal sarnaselt üldise majandusolukorraga - kehvasti. Ometigi mitte nii kehvasti kui nende alltöövõtjatest transpordifirmadel.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele