• 31.01.11, 09:35
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas Estonian Air kasumisse viiakse?

Viimastel aastatel kahjumit teeninud Estonian Air töötab välja uut strateegiat, mille järgi peaks lennufirma jõudma kahe aastaga kasumisse.
Estonian Airi nõukogu esimehe Joakim Heleniuse sõnul põhineb lennufirma uus strateegia peamiselt uute Bombardieri lennukite kasutamisel ning võimalik, et avatakse Tallinna–Helsingi helikopteriliin, kirjutas Delovõje Vedomosti.
Veebruari lõpus või märtsi alguses avaldataval strateegial on kaks eesmärki: luua hea infrastruktuur ning viia ettevõte kasumisse. 2006–2009 teenis Estonian Air kokku 350,7 mln krooni ehk 22,4 mln eurot kahjumit.
Esimene osa strateegiast on mõeldud 1–2 aasta peale, mille järel tehakse kindlaks ettevõtte järgmised sammud. Kui ettevõte suudab kahe aasta jooksul tulla plussi, on tulevikustrateegia agressiivne. Kui see aga ei õnnestu, on tulevikustrateegia konservatiivne.
“Teiste lennufirmade viga seisneb selles, et nad alustavad liiga vara agressiivset poliitikat, mille tõttu nad lähevad pankrotti,” rõhutas Helenius.
Riik on investeerinud Estonian Airi 280 mln krooni ehk 17,9 mln eurot. Täiendavaid investeeringuid ei ole planeeritud, seega peaks Estonian Air teenima kasumit nende vahenditega, mis on ettevõttel praegu olemas. Majandusminister Juhan
Parts arvab, et see peaks juhtuma lähema 2–3 aasta jooksul.
Kuid siiski võib ette tulla takistusi, mis ei luba Estonian Airil ilma täiendavate kulutusteta uusi liine avada. 
Advokaadibüroo Sorainen advokaadi Carri Ginteri sõnul ei tohi riik ELi seaduste kohaselt subsideerida ettevõtteid. “Riik tohib teha investeeringuid ainult eesmärgiga teenida kasumit. Sellises olukorras on tingimata vaja tõestada, et kui riigi asemel oleks erainvestor, siis ta oleks teinud sama investeeringu, sest see on kasulik,” ütles Ginter.
Majandusminister Juhan Parts tõdes, riik suurendas oma osalust Estonian Airis selleks, et teenida kasumit, seega mingist subsiidiumist ei saa juttu olla.
Lufthansa Balti juhi Matthias Hinze sõnul on Euroopas juba lennufirmasid karistatud ebaseaduslike riiklike investeeringute pärast.

Seotud lood

Uudised
  • 10.06.10, 17:52
Estonian Air kasumis paari aasta pärast
Estonian Airi president Andrus Aljas prognoosib lennufirmale 2010. aastaks eelmisest väiksemat kahjumit. Kasumisse loodetakse tulla paari aastaga.
Uudised
  • 25.01.11, 17:03
Parts: Estonian Airi töö tuleb ümber korraldada
Majandusminister Juhan Parts ütles Taloussanomatele, et Estonian Airi struktuur tuleb muuta. See tähendab kolme eri ettevõtte ühendamist.
Uudised
  • 01.07.10, 12:21
Estonian Airi kahjumi suurust mõjutas lennukite tagastamine
Estonian Air (EA) lõpetas möödunud aasta 69,4 miljonit krooni suuruse kahjumiga, millest 39 miljonit krooni moodustasid kahe lennuki liisinguandjatele tagastamisega seotud ühekordsed kulud ning 10 miljonit krooni muud restruktureerimisega seotud erakorralised kulud, selgub ettevõtte majandusaruandest.
Uudised
  • 28.01.11, 15:20
Riigifirma Estonian Air ostab lennukid maksuparadiisi kasutades
Estonian Air moodustas uute Bombardier CRJ900NG lennukite ostuks võetud laenu teenindamiseks eraldi ettevõtte, mis on registreeritud Kaimanisaartel loodud firmale EA Jet Leasing Ltd, kirjutab Postimees.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele