• 25.01.11, 17:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: Estonian Airi töö tuleb ümber korraldada

Majandusminister Juhan Parts ütles Taloussanomatele, et Estonian Airi struktuur tuleb muuta. See tähendab kolme eri ettevõtte ühendamist.
Samuti makskaks Partsi sõnul Finnairil ja Estonial Airil maksaks koos maha istuda ja vaadata, kas on mõlemale firmale kasuliku koostöö võimalusi.
Mullu märtsis võttis Eesti riik raskustesse jõudnud Estonian Airis juhtimise enda peale, suurendades osaluse firmas 90 protsendile. „Omanikena tahame, et meil oleks rohkem ühendusi Tallinnast Euroopasse,“ märkis majandusminister Juhan Parts. „Ja teiseks tahaks, et meil oleks tugevam koostöö teiste lennufirmadega, kaasa arvatud Finnair.“
„Ettevõte peab aja jooksul ka kasumlikuks muutuma,“ lisas Parts.
Partsi sõnul ei kavatse riik pikas perspektiivis ettevõtte omanikuks jääda. Erastamine võiks tulla kõne alla kuskil kolme aasta pärast.
Minister hindab Estonian Airi seisukorra riigi kätte mineku järel kindlaks, kuigi ettevõte on kahjumis. Omakapitali suurendada pole vaja.
„Kuigi konkurents on tihe, peab Estonian Air kaaluma uusi võimalusi,“ märgib Parts. Ministri sõnul on vaja Estonian Airi struktuuri muuta, see tähendab kolme eri ettevõtte ühendamist.
Eesti lennufirma strateegiat hakkab välja töötama uus nõukogu, mida veab Soome taustaga ärimees Joakim Helenius. „Kompetentne mees,“ iseloomustab Parts Heleniust.
Soomes on Finnairile pandud riiklik ülesanne hoida eksportööre teenindavaid otselende kogu maailma. „Meil on sama mõtteviis,“ märgib Parts. „Ka Estonian Air peab teenindama majanduselu vajadusi. Paraku Eesti majanduselu vajadused ei ole nii arenenud kui Soomes. Meie peasihtkohad on Põhjamaad, Venemaa, Ukraina ja Saksamaa, mitte nii palju Aasia. Huvireisimine on teine asi.“
Natuke kulunud ja kliente kesiselt teenindava ettevõttena tuntud Estonian Air on hakanud kiiresti uut strateegiat ellu viima. Augusti lõpus alustas ettevõte koostööd Belgia lennufirma Brussels Airiga. Samasse seeriasse kuulub leping Novatoursiga ja parema bussiühenduse loomine lennuväljale koos Sebega.
Eelmisel aastal vedas Estonian Air 580 000 reisijat, mis on varasemast aastast 3,4 protsendi võrra rohkem. Kiiremini kasvasid Peterburi, Amsterdami, Moskva ja Kuressaare liin.

Seotud lood

Uudised
  • 31.01.11, 09:35
Kuidas Estonian Air kasumisse viiakse?
Viimastel aastatel kahjumit teeninud Estonian Air töötab välja uut strateegiat, mille järgi peaks lennufirma jõudma kahe aastaga kasumisse.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele