• 01.07.10, 12:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Airi kahjumi suurust mõjutas lennukite tagastamine

Estonian Air (EA) lõpetas möödunud aasta 69,4 miljonit krooni suuruse kahjumiga, millest 39 miljonit krooni moodustasid kahe lennuki liisinguandjatele tagastamisega seotud ühekordsed kulud ning 10 miljonit krooni muud restruktureerimisega seotud erakorralised kulud, selgub ettevõtte majandusaruandest.
EA konsolideeritud müügitulu oli mullu 978,4 miljonit krooni, 32% vähem kui aasta varem. Ligi 70 miljoni kroonise kahjumiga lõpetanud ettevõtte kahjum 2008. aastal oli pea 171 miljonit krooni.
Reisijate arv kahanes mullu 2008. aastaga võrreldes 25,6% - 562 719 reisijani.
2009. mais likvideeris EA maapealse teenindamise divisjoni, teenust hakati sisse ostma Tallinna Lennujaamalt. Aasta lõpu seisuga töötas ettevõttes 247 inimest, 2008. aastal oli töötajaid 454. Töötajaile maksti mullu töötasudena välja 139,5 miljonit krooni.
Eelmisel aastal teostas EA liinilende 23 sihtkohta Euroopas. Tehti 10 132 lendu, mis on 16% vähem kui eelmisel aastal. Lendude keskmine täituvus oli 64,4%, aasta varem 68,1%.
EA lennukiparki kuulus aastalõpu seisuga kaks Boeing 737-500, kaks Boeing 737-300 ja kaks Saab 340A tüüpi lennukit, mis kõik on renditud kasutusrendi tingimustel. 2009. aastal tagastati liisingfirmadele kaks Boeing 737-500 tüüpi lennukit ning käesoleval aastal tagastatakse veel üks.
2008. aastal sõlmis EA lepingu kolme CRJ-900NG tüüpi lennuki ostuks, mille saabumine on viibinud tehingu finantseerimistingimuste jätkuvate läbirääkimiste tõttu. Juhatus jätkab läbirääkimisi ning loodab lennukite soetamist puudutavate otsuste selgumist 2010. aasta teiseks pooleks.
Käesoleval aastal arvestab EA nõudluse stabiliseerumist ja teisel poolaastal ka reisijate arvu mõningast kasvu. Ettevõtte juhtkonna prognooside kohaselt kujuneb 2010. aasta nii Eesti kui globaalsel lennundusturul jätkuvalt keeruliseks. Strateegiliseks eesmärgiks on väiksemate lennukitüüpide kasutuselevõtt ning pikemas perspektiivis otsesihtkohtade arvu suurendamine.
Estonian Airi majandustulemused (mln kr)2005            1 152                  66
                      müügitulu          kasum/kahjum
2006            1 291                 -592007            1 381                 -522008            1 448                 -1712009               978                 -69

Seotud lood

Uudised
  • 31.01.11, 09:35
Kuidas Estonian Air kasumisse viiakse?
Viimastel aastatel kahjumit teeninud Estonian Air töötab välja uut strateegiat, mille järgi peaks lennufirma jõudma kahe aastaga kasumisse.
Uudised
  • 01.07.10, 16:35
Estonian Airil reisijaid tänavu 7% vähem
Esimesel viiel kuul reisis Estonian Airiga ühtekokku 204 303 reisijat. Reisijate koguarv vähenes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 6,9% ning regulaarlendudel 7,6%.
Uudised
  • 09.09.10, 13:11
Estonian Airi rahastus sai Riigikogule kinnitamiseks
Tänavuse riigieelarve seaduse muutmise seaduse eelnõu järgi ühe muudatusena suunatakse rahandusministeeriumi vahenditest majandusministeeriumi valitsemisala eelarvesse 280 miljonit krooni Estonian Airi aktsiakapitali suurendamise rahastamiseks.
Uudised
  • 09.05.11, 11:53
Estonian Air jäi mullu endiselt kahjumisse
Ehkki Estonian Air mullu lennufirma andmeil kasumisse ei jõudnud, olid tulemused paremad kui 2009. aastal.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele