• 21.01.11, 08:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vedajad: eksportida aitavad isiklikud suhted

Statistikaameti küsitlusest selgub, et Eesti veofirmadele tagas ekspordil läbilöögi tagavad isiklikud kontaktid ja tutvusringkond.
Statistikaameti andmetel tegeles Eesti 2543-st autotranspordiettevõttest 559 ettevõtet 2008. aastal ekspordiga. Autotranspordiettevõtete ekspordi kogumüügitulu oli 2008. aastal 4,45 mld krooni.
Eksportiva ettevõtte keskmine ekspordi müügitulu oli 33 miljonit krooni. Ettevõtted töötajate arvuga 20 ja rohkem andsid ekspordikäibest 41%. Üle 60% autotranspordiettevõtetest ekspordib keskmise hinnaga ja keskmise kvaliteediga teenust. Veerand eksportööridest tegeleb keskmise hinnaga ja kõrge kvaliteediga teenuste ekspordiga.
Oma kõige suuremaks konkurentsieeliseks välisturgudel pidasid autotranspordiettevõtted isiklikke kontakte ja laia tutvusringkonda (95% vastanutest). Suurte eelistena nähti veel tööjõu kõrget kvaliteeti ja professionaalsust ning kiiret reageerimist nõudluse muutumisele.
Konkurentsivõime tõstmiseks olid ettevõtted viimasel ajal tegelenud teenuste omahinna alandamisega ja investeeringutega tehnoloogiasse, mida nimetas vastavalt 52% ja 47% vastanutest, vähe oldi tegeletud ekspordispetsialistide kasutamisega.
Ekspordiga otseselt tegelev töötaja oli vaid 9%-l ettevõtetel. Autotranspordiettevõtete eksporti piiravad kõige enam välisturgudest tulenevad probleemid. Takistusteks eksportimisel olid tolliprotseduurid ja piirijärjekorrad ning maksusüsteem. Vt joonist (oranž - on suur probleem, helesinine - on probleem, tumesinine - ei ole probleem).
Konkreetsetest probleemidest olid autotranspordiettevõtted viimasel ajal välisturul enim kokku puutunud kodumaiste ettevõtete eelistamisega hangetel ja bürokraatiaga.
Uuringule vastanud eksportivatest autotranspordiettevõtetest ainult üks oli pöördunud riigi poole ekspordialase abi saamiseks.

Seotud lood

Uudised
  • 21.01.11, 10:27
Ekspedeerijad: kiire reageerimine aitab eksportida
Ekspordiga tegelevad Eesti ekspedeerimisettevõtted peavad eduka ekspordi aluseks oma paindlikkust ja kiiret reageerimisvõimet.
Uudised
  • 21.01.11, 10:56
Vaata, kuhu eksportides leiab enim konkurente
Kümnesse populaarsemasse sihtriiki ekspordib enam kui 17 000 kohalikku ettevõtjat.
Uudised
  • 26.01.11, 09:47
Ratso: eksportijad, vaadake Euroopast kaugemale
Eesti ettevõtetel tasuks ekspordivõimalusi otsida peale Euroopa Liidu turgude ka mujalt, soovitas Euroopa Komisjoni kaubanduse peadirektoraadi direktor Signe Ratso.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele