Eesti kõige vastutustundlikum ettevõte transpordi- ja logistikasektoris on Eesti Post, küsisime Eesti Posti juhatuse esimehelt Ahti Kallastelt, mismoodi ettevõte kasutab sotsiaalse, majandus- ja looduskeskkonnaga vastavavaid põhimõtteid firma juhtimises ja tegevuses.
Äripäeva, Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumi, EBSi eetikakeskuse ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi eestvedamisel toimunud Eesti vastutustundlikuma ettevõtte konkursil sai transpordi-ja logistikasektoris kõrgeima koha Eesti Post.
Küsimustele vastab Ahti Kallaste:
Miks on ühele posti-ja logistikafirmale vastutustundlikus oluline?
Nii suur ettevõte nagu Eesti Post ei saakski toimida teisiti kui vastutustundlikult. See on oluline juba meie klientide seisukohalt: puutume ju kokku pea kõigi Eesti inimestega, oleme partneriks enam kui 10 000 ärikliendile ja teenindame igapäevaselt ligemale 600 000 postkasti. Oleme just viimastel aastatel pööranud väga suurt tähelepanu sotsiaalse ja looduskeskkonna arengule, samuti ka sidusgruppide ootustele ja vajadustele. Ettevõtte üheks suurimaks väärtuseks on töötajad, keda on Eesti mõistes väga palju – 2925. Sotsiaalse keskkonnaga arvestamist väljendab meie põhiväärtus kliendikesksus. See tähendab seda, et me jõuame igasse Eestimaa külla ja tallu. Looduskeskkonna väärtustamist näitab meie põhiväärtus jätkusuutlikkus – oleme oma tegevustes säästlikud.
Kuidas Eesti Post looduskeskkonda väärtustab? postkastid. Meie ettevõtte visioon näeb ette innovaatilisust – kasutame kõige uuemaid tehnoloogiaid.
Meie tegevuses on paberikulu viidud miinimumini, oleme käivitanud eArvekeskuse, kaotanud mahuka paberkandjal siselehe, kasutusele võtnud elektroonilised puhkuseavaldused ja palgasedelid, komplekteeritud on üliväikse kütusekuluga autopark jne. Lisaks oleme võõrandanud põhitegevuseks mittevajalikku kinnisvara ja koondanud elektri säästmise eesmärgil oma tegevust aina rohkem kokku. Liigume kliendile aina lähemale – postkontoreid leiab nüüd juba pigem kaubanduskeskusest ning tanklates on drive-in
Kõik Eesti Posti infomaterjalid ja dokumentide blanketid on toodetud taaskasutatud paberist.
Mil moel avaldub Eesti Posti keskkonnasäästlikkus numbrites?
Eesti Post on oma viimaste aastate tegevustes märgatavalt keskkonda säästnud – võrreldes 2009. aasta sama perioodiga on 2010. aastal vähenenud elektrienergia kulutamine 10,4%, autokütuse kulutamine 11% ja paberikulu (nii koopia- kui pehmepaber) 30%. Oleme töötajate seas läbi viinud kampaaniaid energia säästmiseks, postiveoks on kasutusel kaheksa gaasil töötavat sõidukit, lähiajal katsetame elektri- ja hübriidautosid.
Mis moodi panustab Eesti Post sotsiaalse vastutuse mõttes on töötajate heaolusse?
Suurt rõhku oleme pannud töökeskkonnale – teostame postiasutustes igal aastal mitmeid riskianalüüse, kanname hoolt isikukaitsevahendite (kiivrid, helkurid, tööriided, pipragaasid, näomaskid, käte desinfitseerivad vahendid jne) eest. Tööõnnetuste arv on vähenenud võrreldes 2009. aasta sama perioodiga 28%. Töökohtadel toimuvad pidevad töökeskonna alased juhendamised (tõstukiga sõitmine, libedaga posti vedamine jne).
Eesti ettevõtetest pakub Eesti Post oma töötajatele parimaid võimalusi sportimiseks. Loodud on oma spordiklubi, mis võimaldab soodsalt kasutada enam kui 40 lepingupartneri (ujulad, jõusaalid, pallimängusaalid) teenuseid üle Eesti, sealhulgas igas Eesti maakonnas. Töötajaskond võtab väga aktiivselt osa erinevatest rahvaspordi- ja firmaspordivõistlustest. Eesti Firmaspordi Liit on kuulutanud Eesti Posti nii 2008. kui 2009. aastal Eesti sportlikumaks ettevõtteks!
Samuti on ettevõttes väga hästi reguleeritud välisturvalisuse valdkond: käitumine pommiähvarduse, röövimise korral
Kokkuvõtteks saab öelda, et Eesti Posti väärib vastutustundlikuma ettevõtte konkursil saadud viiendat kohta. Oleme pingutanud selle nimel väga palju ja see töö jätkub.
Seotud lood
Äripäev avaldas täna vastutustundlike ettevõtete TOPi, kus logistika- ja transpordivaldkonna parim ettevõte Eesti Post saavutas viienda koha.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.