Eesti ettevõte Navirec alustas sõidukite jälgimisteenuse eksporti eksootilisele Bermudale, mille kaudu plaanitakse laieneda ka ülejäänud Kariibi mere piirkonda ning USAsse.
“Meie ekspordiplaan Bermuda puhul on selline, nagu iga riigiga – hõivata turg üsna agressiivselt,” kommenteeris Navireci osanik ja ekspordijuht Silver Laus.
Eks see veidi kiiksuga koht ole, kuid soovime oma koostööpartneriga pikemas perspektiivis tegevuse ära katsetada ja sealt on võimalus edasi laieneda Ameerikasse ning Kanadasse, lisas ta.
“Bermuda partneriga sai esimene kontakt loodud juba 2007. aastal, kuid alles pärast kahte aastat võttis ta meiega uuesti ühendust ning järgnes koostöö,” rääkis Laus. Tema sõnul on äripartner oma tegevust laiendanud ka teistele Kariibi mere saartele ja kokkuleppe kohaselt kasutab Navirec tema võrgustikku.
Turul potentsiaali jagub
“Tõenäoliselt on ühe saare peal kasumlikku kliendibaasi raske tekitada,” möönis Laus. Samas lisas ta, et ka sellise riigi puhul, kus ühest otsast teise on 45 km, on olemas vajadus sõidukite jälgimisteenuse järele.
Lausi arvates saab Kariibi mere riikide puhul tõmmata paralleele Suurbritanniaga, mille meretaguseks alaks Bermuda on. Ettevõtluskeskkonnad on oma olemuselt sarnased, põhjendas ta.
Kas ka mõni teine Eesti ettevõte eksootilises piirkonnas tegutseb, Laus öelda ei osanud. “Nii palju, kui me äriringkonnas sellest rääkinud oleme, pole vastukaja kuulnud,” rääkis ta.
Kuigi hetkel keskendutakse maailma vallutamisele, ei kavatse Navirec ka Eesti turult kusagile kaduda. “Eesti turust on asi alguse saanud ja see on meie jaoks väga meeldiv,” kinnitas Laus.
Konkurent valis lähiriigidNavireci konkurendi Oskando OÜ juhatuse esimehe Jaanus Truu kinnitusel on ka neile laekunud sarnaseid koostööpakkumisi eksootilistest riikidest. „Oleme need ära öelnud, kuna see ei ole meie strateegia,” lausus ta.
Truu sõnul on Oskando pühendunud Skandinaaviale ja Ida-Euroopale. “Viimastest keskendume eelkõige Poolale, Ungarile ja Slovakkiale, kuna seal on suured autopargid ja samas ka endine nõukogulik mõttelaad, mida hästi tunneme,” rääkis ta.
ITL tunneb huvi
Kuigi Navirec tunnistati 2007. aastal e-äri kategoorias Eesti parimaks e-teenuseks ning maailma e-innovatsiooni konkursil World Summit Award jõuti kaheksa finalisti hulka, pole Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liidu (ITL) juhatuse liige Rain Laane ettevõtte tegevusest teadlik.
“See on aga ülipositiivne uudis, et Eesti ettevõte sellisesse piirkonda eksporti alustab,” ütles Laane, kelle sõnul töötab ITL pidevalt selle nimel, et eksport kasvaks.
Tema kinnitusel aitab EAS IT-valdkonna ettevõtetel leida kontakte Ameerikas. “Täna aga ei oska ma öelda, kas meil keegi on asunud ka Kariibi mere saari ja Ladina-Ameerikat vallutama. Eesti ettevõtja ei kipu enne rääkima, kui leping on taskus,” selgitas Microsofti Eesti esindust juhtiv Laane.
Taust* 2006. aastal loodud Navirec OÜ on autopargi haldussüsteemi ja GPS-seadmeid ning nende paigaldust pakkuv ettevõte.
Navirec OÜ
* Navirec pakub sõidukite positsioneerimise süsteemi, mis võimaldab jälgida GPS-seadmetega varustatud autosid reaalajas.* Navirec ekspordib oma toodet Lätti, Leetu, Poola, Soome, Makedooniasse, Kosovosse, Slovakkiasse ja Bermudale.* Navirec osales mullu detsembris Kosovos välja kuulutatud riigisõidukite seiresüsteemiga varustamise hankel koos Makedoonia koostööpartneriga. Nende pakkumine tunnistati parimaks ja nad sõlmisid augustis hankelepingu 2000 sõiduki varustamiseks seiresüsteemiga selle aasta lõpuks. Kui koostöö sujub, võib tellimuse maht ulatuda 10 000 sõidukini.*26.11.2010 seisuga on ettevõttel maksuvõlg 265 304 krooni. Silver Lausi varasemate kinnituste kohaselt tekkis maksuvõlg seoses Kosovo riigihankega.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.