Tänavu kevadel kolis Rimi logistikapartner oma lao ühest linna otsast teise. Ehkki kogu protsess oli detailideni läbi mõeldud, said nad siiski hea õppetunni, mida teinekord tuleks paremini teha.
Rimi otsus lõpetada eritemperatuuri kaupade logistika sisseostmine Nordnetist ja alustada tegevust oma Tänassilma logistikakeskuses.
Kui ajakirjanik ja fotograaf Havi Logisticsi uude jahelattu Laagrisse varastel hommikutundidel jõudsid, siis haigutas suuremal osal 7200 ruutmeetrist tühjus. Pilku püüdsid suurtes kogustes puuviljaalused värske kraamiga, ühe väljapääsu juures veel valmis komplekteeritud kaup ja tõstukitel vurasid mehed, kes juba aegsasti teisel pool kaupa maha laadisid.
Kella kümne ajal käis komplekteerimine vaid lao väiksemas osas, kus väikestes taarakastides olid vorsti- ja lihatooted. Kogu kaup lihtsalt oli öösel Rimi poodidesse juba laiali saadetud ja nüüd oodati värsket kraami peale, mida ootavad siis samad toimingud nagu igal ööpäeval selles laos viimase nelja kuu jooksul.
Miks aga oli vaja uut ladu üldse organiseerida? Havi Logisticsi jahelao juhataja Roger Allas selgitas, et peamine põhjus oli siiski ruumipuudus nende Lasnamäe servas Peterburi teel olnud eelmises asukohas. Seetõttu juba kaks aastat tagasi (sisuliselt enne rängemat masuaega) algasid tõsisemad ettevalmistustööd kolimise tarbeks. Tänassilma tehnoparki valmis väljavalitud laohoone 2008. aasta juulis. Ehkki algselt oli plaan kogu Rimi logistika 24 000 ruutmeetrile kolida, jäi siiski teine ladu Jürisse oma pinnale.
Projektirühm tegutses
Lao juhataja kinnitusel ei ole kaubandusketi mahud muutunud, pigem püsinud läbi kriisi ühel tasemel, asendunud on ainult kallimad kaubad odavamate vastu. Et lao kolimine läheks libedalt, moodustati aga aasta eest oktoobris projektirühm.
"Kolimisprojekti rühma suurus peaks olema 8-15 inimese ringis," rääkis Allas ja märkis, et nemad suutsid oma jõududega tegevusplaanid paika panna. Oktoobrist kevadeni toimetati kõiksugu ehitusalaste küsimustega - kuhu tuleb laos kontor ja mismoodi üldse laopind jagada, sisulised tegevused hakkasid isegi juba jaanuaris, kui alustati laoprogrammi juurutamisega. Märtsis informeeriti kogu personali kolimisküsimustes. Kuni siis ühel nädalavahetusel kogu oma projektimeeskonnaga ja HAVI veokitega sai kõik ringi kolitud uuele aadressile.
Detailid kurja juur
"Kurja juur on detailides, pisiasjades, millele varem ei mõelda," mainis Allas, milleks nad ennast ette valmistasid. Tema sõnul olid nad oma projektis lausa nii detailselt liigutused läbimõelnud, et iga meeskonna liige teadis täpselt, millal isegi pastapliiats tuleb ära pakkida ja uude lattu kolida. Allase sõnul jõudsid nad kõikide töödega kenasti õigeks ajaks valmis. Esimesed tööpäevad uues laos möödusid küll ka raskelt, aga hilinemisega nad oma klienti üllatama ei pidanud.
Õppetunni said nad mõni aeg hiljem, kui selgus, et lao uus asukoht teisel pool linna aga ei passi kõikidele endistele töötajatele. "Olime küll arvestanud sellega, et töötajaid võib lahkuda, ent et nad nii massilise kiirusega uue töökoha leidsid, me ette ei näinud," tunnistas Allas ja sõnas, et personali küsimus on A ja O, millega tuleb arvestada.
Praeguseks on kogu laopersonalist 75 inimesest välja vahetunud ehk 60 protsenti töötajaist, nentis Allas. Sellega kaasnes aga suvisel kõige nobedamal ajal uute inimeste otsimine, nende väljakoolitamine. Allase sõnul käis ta ka ise mõne korra laos tööd kaasa tegemas, et saada tunnetust võimalikest probleemidest uues laos. Sellest aga omamoodi koorus välja järgmine hea idee ning välja töötati uute inimeste sisseelamise programm. Nüüd töötab Havi Logisticsi jaheladu nagu õlitatult.
Seotud lood
Rimi logistikapartner Havi Logistics asjatab igapäevaselt uues jahelaos Laagris Tänassilma tehnopargis. Logisitkauudised käis neil külas ning pakub nüüd lugejalegi väikese ekskursiooni pildigalerii näol.
Möödunud nädalal kirjutas logistikarubriik sellest, et Rimi logistikapartner kolis uuele laopinnale, sellega loobuti aga oma senisest teisest teenusepakkujast Nordnetist, et majanduslikult säästa.
Sarnaselt Havi Logisticsiga kolis ka Kühne+Nagel AS sel kevadel oma lao uuele pinnale. Selle kolimise võti oli hea eeltöö ning konkreetsed juhised.
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.