Venemaa transpordiminister Igor Levitin tahab CEMT-veolubade kvooti vähendada nii, et igale riik saaks edaspidi maksimaalselt 67 veoluba.
Vene Föderatsiooni transpordiminister Igor Levitin teatas Rahvusvahelise Transpordi Foorumi (ITF) peasekretärile saadetud ametlikus kirjas, et Venemaa on otsustanud alates 2011. aastast ühepoolselt vähendada Venemaal kehtivate CEMT-i veolubade baaskvooti 67 loale, teatab Eesti Rahvusvhaeliste Autovedajate Assotsiatsioon.
See tähendab, et igal CEMT-i veolubade kvoodisüsteemis osaleval riigil on sõltumata üldisest baaskvoodist Venemaal kehtivate CEMT-i veolubade baaskvoodiks maksimaalselt 67 luba ning sama suur on ka Vene vedajatele eraldatav CEMT-i veolubade baaskvoot.
Kirjeldatud piirangu rakendamist põhjendab Venemaa välisriikide vedajate turuosa suurenemisega rahvusvahelistel vedudel ja CEMT-i veolubade kasutamisega peamiselt Venemaaga seotud vedudeks.
Seotud lood
Eile kirjutas logistikauudised.ee, et Eesti vedajad jäävad uue määruse tõttu pooltest Venemaa veolubadest ilma. Ühe lugeja hinnangul on see naaberriigi järjekordne plaan suunata kaubad Venemaa sadamatesse ja raudteele.
Venemaa kehtestatud uue piirangu tõttu saavad Eesti vedajad tuleval aastal 940 CEMT-veoloa asemel kehtivaid ainult 470, teatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon.
Möödunud nädalal toimunud Rahvusvahelise Transpordi Foorumi (ITF) maanteetranspordi töögrupi kohtumisel teatas Vene Föderatsiooni esindaja, et Vene Föderatsioon ei tühista CEMT veolubadele seatud piirangut 2011.aastal, seega Venemaal kehtivate CEMT veolubade arv ei suurene ja täiendavat jaotust ei toimu.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.