Venemaa kehtestatud uue piirangu tõttu saavad Eesti vedajad tuleval aastal 940 CEMT-veoloa asemel kehtivaid ainult 470, teatas Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon.
Vene Föderatsiooni transpordiminister Igor Levitin teatas Rahvusvahelise Transpordi Foorumi (ITF) peasekretärile saadetud ametlikus kirjas, et Venemaa on otsustanud alates 2011. aastast ühepoolselt vähendada Venemaal kehtivate CEMT-i veolubade baaskvooti 67 loale, teatab Eesti Rahvusvhaeliste Autovedajate Assotsiatsioon.
Eestile eraldatav üldine CEMT-i veolubade baaskvoot on 131 luba. Arvestades EURO III, EURO IV ja EURO V nõuetele vastavatele veoautodele kehtestatud koefitsiente ja boonuseid, on käesoleval aastal meie vedajate kasutuses 850 CEMT-i veoluba, mis kõik kehtivad ka Venemaal. 2011. aastal saavad Eesti vedajad kasutada kokku 940 CEMT-i veoluba, kuid Venemaa kehtestatud piirangu tõttu kehtib nendest Venemaal ainult ligikaudu 470 luba. Täpne arv sõltub veolubade jaotusest EURO III, EURO IV ja EURO V sõidukite vahel.
Kirjeldatud piirangu rakendamist põhjendab Venemaa välisriikide vedajate turuosa suurenemisega rahvusvahelistel vedudel ja CEMT-i veolubade kasutamisega peamiselt Venemaaga seotud vedudeks.
Seotud lood
Venemaa transpordiminister Igor Levitin tahab CEMT-veolubade kvooti vähendada nii, et igale riik saaks edaspidi maksimaalselt 67 veoluba.
Eile kirjutas logistikauudised.ee, et Eesti vedajad jäävad uue määruse tõttu pooltest Venemaa veolubadest ilma. Ühe lugeja hinnangul on see naaberriigi järjekordne plaan suunata kaubad Venemaa sadamatesse ja raudteele.
Möödunud nädalal toimunud Rahvusvahelise Transpordi Foorumi (ITF) maanteetranspordi töögrupi kohtumisel teatas Vene Föderatsiooni esindaja, et Vene Föderatsioon ei tühista CEMT veolubadele seatud piirangut 2011.aastal, seega Venemaal kehtivate CEMT veolubade arv ei suurene ja täiendavat jaotust ei toimu.
Kui sa veel ei tea, millest koosneb sinu ettevõtte jalajälg, siis nüüd on paras aeg selgust saada. Praktiline ja personaalne koolitus aitab sul seda teha.