Täna loovad rida logistikafirmasid, kõrgkoole ja erialaliite viit tegevusala hõlmavat Eesti logistikaklastrit, teatab Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon.
Täna pannakse üheksateistkümne suurima logistikasektori ettevõtte, kõrgkooli ja erialaliidu poolt alus ühele Eesti suurimale majandusalasele koostööprogrammile, mille maht on enam kui 20 miljonit krooni. Programmi esimene etapp vältab 2,5 aastat.
Klastriprogrammi raames on osaliste poolt välja töötatud ühtne strateegiline nägemus Eesti logistikasektori arendamiseks, viie osaline tegevuskava erinevate programmi osade läbiviimiseks koos eelarvetega ning tänaseks on osapooles allkirjastanud ka konsortsiumilepingu, mis sisaldab omafinantseeringu jaotust. Programmi osaliseks rahastamiseks taotletakse toetust Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt.
Klastri tegevused on jaotatud viide suuremasse alarühma: ühisturundus (peamiselt rahvusvaheline turundus); sisekommunikatsioon ja kogu sektori koostöövõime parandamine; uute toodete väljatöötamine logistikasektori vabade ressursside hõivamiseks; klastri ettevõtete haridusalaste vajaduste väljaselgitamine ja koos kõrgkoolidega vajalike õppekavade loomise algatamine ning infotehnoloogia-alase ühisosa kaardistamine.
„Eesti üks juhtivaid ekspordisektoreid on jõudnud ühises tegutsemises uuele tasemele. Ühendatud ressursid, nii oskusteabe kui raha osas, koos arvestatava riikliku toetusega, annavad tugeva panuse mitte ainult kõigile logistikaettevõtetele vaid ühiskonnale tervikuna,” ütles logistikaklastri juht Urmas Kõiv. „On selge, et tegevused alates infrastruktuuride ning terminalide rahvusvahelisest turundusest ja ühiskonna informeerimisest kuni konkreetsete toodete arendamise ja haridusküsimusteni on sellised, kus ühiselt tegutsedes võidavad lõpuks kõik.,” lisas ta.
Tänasel klastriprogrammi esitlusel esineb tervitusega ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts.
Logistikaklastri osalisteks on Eesti suurimad infrastruktuuriettevõtted, sadamaterminalid, raudteeveoettevõtted, logistika- ja ekspedeerimisfirmad, kõrgkoolid ning erialaettevõtete liidud.
Projekti toetavad Eesti Kaubandus-Tööstuskoda (KTK), Eesti Väikeettevõtete Assotsiatsioon (EVEA, Eesti Rahvusvaheline Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon (ELEA), Infotehnoloogia Liit ning PROLOG.
Osalejad on Tallinna Sadam, Eesti Raudtee, Tallinna Lennujaam, Sillamäe Sadam, Vopak-EOS, Alexela Logistics, Smarten Logistics, Sadamate Liit, Riigiressursside Keskus, E.R.S., Spacecom, Paldiski Põhjasadam, ESTEVE Terminal, DBT, Contimer, Bominflot, Tallinna Tehnikaülikool ja Mainori Kõrgkool.
Projekti koordineerib Logistika- ja Transiidi Assotsiatsioon (LTA) ja logistikaklastri juht on Urmas Kõiv. Ettevõtmise rahastamisel tuleb projektis osalejatelt 6,5 miljonit krooni (veidi enam kui 30% kogukuludest) kuni 2012. aasta lõpuni. Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuselt (EAS) tuleb 14 miljonit krooni (ca 70% programmi mahust) Euroopa Regionaalarengu Fondi poolt eraldatud summadest.
Projekt kestab siis 2010. aasta keskpaigast 2012. aasta lõpuni ehk kaks ja pool aastat. Hilisemalt on kavas projekti edasi arendada ning jätkata projekti veel vähemalt 3 aasta jooksul ehk 2015. aasta lõpuni.
Ettevõtmist toetavad Eesti Kaubandus- ja Tööstuskoda (KTK), Eesti Väikeettevõtete Assotsiatsioon (EVEA) Eesti Rahvusvaheline Autovedajate Assotsiatsioon (ERAA), Eesti Logistika ja Ekspedeerijate Assotsiatsioon (ELEA), Infotehnoloogia Liit ja PROLOG.
Projekti tegevused on jaotatud viide suuremasse alapunkti: ühisturundus (peamiselt rahvusvaheline turundus); sisekommunikatsioon ja kogu sektori koostöövõime parandamine Eesti siseselt; uute toodete väljatöötamine vabade ressursside hõivamiseks; klastri ettevõtete haridusalaste vajaduste väljaselgitamine ja koos kõrgkoolidega vajalike õppekavade loomise algatamine ning sektori infotehnoloogia-alase ühisosa kaardistamine.
Seotud lood
Riigikogu majanduskomisjonis toimus eile logistika ja transiidivaldkonna parlamentaarne kuulamine. Komisjon sai ülevaate Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni (LTA) egiidi all käivitunud logistikaklastri tegevusest ning toetas edaspidist ühistegevust Eesti ekspordivõime kasvatamisel.
Esmaspäeval hakkavad rida logistikafirmasid, kõrgkoole ja erialaliite looma viit tegevusala hõlmavat Eesti logistikaklastrit, teatab Logistika ja Transiidi Assotsiatsioon.
Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus otsustas eile toetada vastloodud logistikaklastri arendamist 12,8 mln krooniga. Klastris osalejad peavad ise panustama 5,6 miljoniga.
Eesti Logistikaklaster osaleb maailma suurimal logistika, transpordi, IT ja tarneahelate juhtimise messil Transport Logistic 2013, kus tutvustatakse Eestit sobiliku asukohana jaotuskeskuste rajamiseks.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.