Eesti piiri taga laiuv Ust-Luga Sadam on terminalide avamisega kimpus: mitmeotstarbelise terminali ja naftaterminali avamine tuleb taas edasi lükata, teatab Transport Weekly.
Ust-Luga Sadama mitmeotstarbelise terminali "Jug-2" avamine lükkub seekord siis juunisse. Eestlasile vahest olulisemagi naftaterminali avamisest aprilis ei saa asja - selle avamine lükkub siis nüüd augustisse.
Ust-Luga Sadama finants-, majanduse- ja investeeringuteala direktor Aleksandr Jakovlev nentis, et terminali "Jug-2" avamine lükkub edasi. Samuti lükkus augustisse Šveitsi päritolu naftaturustaja Gunvor hallatava naftaterminali käivitamine.
Vimane neist pidi algul valmima eelmise aasta lõpus, siis selle aasta algul, siis pidi tehtama proovipumpamine selle aasta aprillis - nüüd on siis uus tähtaeg augustis.
Naftaterminal peaks Ust-Luga Sadama andmeil hakkama käitlema naftat ja naftatooteid aastas 25 miljonit tonni. Terminali juures peaks vee sügavus hakkama olema 16 meetrit, mis omakorda peaks lubama terminalil vastu võtta tankereid veeveäljasurvega 120 000 tonni.
Jakovlevi sõnul käivad Ust-Lugal läbirääkimised uute terminalide ehitamiseks firmadega "Rusal", "Evrohim" ja "SIBUR". Viimane neist juba sai Vene Föderatsiooni regiooniarenguministeeriumilt loa Ust-Luga Sadamasse nafta ja gaasi kompleksi ehitamiseks. Plaanide järgi peaks ehitus algama 2010. aasta II kvartalis. Siiski Jakovlevi sõnul pole "SIBUR" veel tööle asunudki.
Seotud lood
Sillamäe Sadama turundusdirektor Andrei Birov Ust-Luga Sadama naftaterminali avamise venimises suurt probleemi ei näe.
Selle aasta I kvartali tulemuste põhjal astub Baltikumi senisele priimusele Tallinna Sadamale kaubamahtude osas kandadele Klaipeda Sadam. Viimase kasv oli sel perioodil võrreldes Tallinnaga 2,3 protsendipunkti suurem, ilmneb sadamate andmetest ja teatab Transport Weekly.
Tallinna Sadama kommertsjuhi Erik Ringmaa sõnul ollakse valmis, et ükskord Ust-Luga Sadama naftaterminal ikka käivitub ja siis tulevad muutused.
Eelmisel nädalal toimunud rahvusvahelisel veomessil TransRussia 2010 huvitusid Vene firmad jälle naftaveost läbi Eesti ja üldse meie jäävabadest sadamatest, ilmneb EAS-i teatest.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.