Transiidikeskuse AS tütarfirma AS Muuga CT kasvatas konteinerite käitlemise mahtu läinud aastaga võrreldes 16 %, teatab ettevõte.
Kokku käideldi märtsis 14 176 TEU-d, mis moodustab umbes 98% kogu Eestit läbivast konteinerkauba voost. Tõusu saavutamisele aitas oluliselt kaasa uue raudteesõlme üha aktiivsem kasutamine.
Eesti ainus spetsialiseeritud konteinereid käitlev terminal Muuga CT avas
2008. aasta detsembris uue raudtee laadimissõlme, mis on hetkel ümbruskonna sadamatest kõige kaasaegsem. “Käivitamise hetkel uskusime, et investeerisime tulevikku ja selle modernse sõlme innovaatilised tehnilised lahendused tundusid tollal olevat ajast ees,” märkis Transiidikeskuse AS juhatuse esimees Erik Laidvee. “Me ei lootnudki, et see tulevik jõuab kätte nii vara.
Mis omakorda õigustab meie pidevaid investeeringuid tehnoloogilistesse uuendustesse, et püsida Läänemere põhjaosa sadamate üha tihenevas konurentsis esirinnas.”
Laidvee kinnitas, et kaubamahu hüppeline suurenemine annab märku logistilises tarneahelas osalejate üha paremini toimivast koostööst.
“Kõik osapooled on asunud korrastama oma tööprotsesse, et olla valmis kaubamahu senises tempos kasvades maksimaalvõimsustel häireteta töötamiseks,” ütles Laidvee, kelle sõnul on osapoolte vahel toimunud mitmed konstruktiivsed nõupidamisi kogu logistikaahela parendamiseks, mis tagab ka suureneva kaubavoo puhul kaupade sujuva liikumise.
Konteinerites liikuvate kaupade tüüpilisse tarneahelasse kuuluvad: laevaliin, sadam, konteinerterminal, ekspediitor ning raudtee ja/või autoveofirma.
meie konteinerterminali konkurentsieeliseks uues raudteelaadimissõlmes käideldav graafiku alusel liikuv konteinerrong, mida meie konkurentidel pole. Kuna raudteelaadimisõlmel on veel mitmekordne võimsuste varu, siis loob see eeldused mahtude jätkuvaks kasvamiseks,” usub Laidvee. “Transiidikeskuse AS koos oma koostööpartneritega on ka järjepidevalt tegelenud uute tehnoloogiliste ja logistiliste lahenduste otsimise ja elluviimisega, nüüd saame maitsta selle töö esimesi vilju.”
Samas, arvestades kaubavoogude suurenevat mahtu on ilmne, et juba lähiajal tekib vajadus täiendavate laoplatside ja uue autopääsla järgi, mille lahenduseks oleks olemasoleva terminali laienduse kohene kasutuselevõtt.
“Esimeses etapis vajaksime umbes 8 hektarit maad kesksuvel valmivast 27 ha konteinerterminali laiendusest, mille kasutuselevõtuks oleme valmis koheselt investeerima 100 miljonit krooni,” kinnitas Transiidiksekuse juhatuse esimees.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.