• 16.03.10, 15:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

ETK otsus maksab veofirmale Est-Trans 25 miljonit

Kaubanduskontsern ETK lõpetab veolepingu ASiga Est-Trans Kaubaveod, mis omaniku Sulev Saareväli kinnitusel kaotab seeläbi kümneid miljoneid kroone.
Saareväli ütles, et tarbijateühistute keskühistu on neile suurklient, kelle osa käibes ulatus viiendikuni. Võttes aluseks veofirma 2008. aasta käibe 126 miljonit krooni, on kliendi kaotuse mõju 25 miljonit.
Saareväli teatas, et koostöö ei saa jätkuda, kuna neil on veohindade kokkuleppes erimeelsusi. "Äri sünnib siis, kui mõlemad pooled on rahul ja kuna tänasel hetkel on kokkulepetes erimeelsused, siis ei ole mõistlik koostööleppeid sõlmida," rääkis ta. Suureväli lisas, et ettevõtte käibest 20% moodustav ETK ei olnud nõus nende tingimustega.
Kui arvestada Est-Transi materjaltehnilist baasi ja pikaajalist kogemust, siis ei ole võimalik teostada teenust selle eest tulu saamata, tähendas Saareväli. "Kui tellija soov on saada teenust sellise hinnaga, mis piltlikult öeldes võimaldab reega sõita, aga mitte palka maksta, siis ei ole  mõtet tööd teha," selgitas ta.
Saareväli möönis, et nad olid küll hinnapakkumises paindlikud, kuid ei taha osutada siiski teenust, mille juures peaksid ise raha karbiga kaasa panema.
Küsimusele, kas viiendiku käibest kaotada ei ole tänases turuolukorras muret tekitav, vastas vedaja, et seda äri ei tehta käibe pärast. "Äri tehaksegi ikka sellepärast, et midagi peab joone alla jääma plussmärgiga," lausus Saareväli.
Tema sõnul ei lähe ükski ettevõtja üle ärimudelile, millesse on teenusehindasid sisse arvestades kirjutatud kahjum. "Ta teeb küll käivet, aga kui käibe tegemisel teadlikult sööd iseennast, teiste sõnadega toodad miinust või kahjumit, ükski normaalselt ettevõtja ei saa seda endale lubada," rõhutas Saareväli koostööst keeldumist.
"Käibekaotus, see ei ole absoluutselt probleem meile," toonitas ta. "Ma veelkord ütlen, et kõik numbrid on matemaatiliselt välja arvestatavad ja kui numbrid tulevad sellised, mis eeldavad peale maksmist teenuse osutamisele, siis on mõistlik, et seda teenust mitte osutada," rõhutas Saareväli. "Selgelt kergem on sellisest kliendist ise loobuda, kui jätkata sellist nii-öelda  piinarikast surma endale," märkis ta
Est-Trans Kaubaveod on ettevõtte omaniku sõnul teinud ETKga koostööd ca 13 aastat. Edaspidist koostööd ta ei välista, kui erimeelsustes jõutakse kokkuleppele.
 

Seotud lood

Uudised
  • 10.06.11, 15:20
Esivedaja tulu kasvas raskustest hoolimata
2010. aasta oli Eesti suurima veofirma ASi Est-Trans Kaubaveod jaoks küll keeruline, kuid raskustest hoolimata suutis ettevõtte kasvatada käivet, kasumis tuli aga järgi anda.
Uudised
  • 16.03.10, 16:15
ETK: Est-Trans jäi konkursil alla
Kaubanduskontserni ETK juht Kati Kusmin tunnistas, et veokonkursi tulemusel jäi Est-Trans Kaubaveod kõrvale ning veolepingud sõlmitakse firmadega, kes tegid paremad pakkumised.
Uudised
  • 05.11.10, 10:41
Est-Trans avas Tallinnas enda kaubaterminali
Est-Trans Kaubaveod avas Tallinnas Betooni tänaval jahelaokompleksi, ütles veofirma omanik Reio Engman.
Uudised
  • 18.03.10, 06:34
Saareväli: tegelikult ju võitsin
EST-Trans Kaubaveod AS omanik Sulev Saareväli leidis, et ETK veolepingust ilmajäämise pärast pole põhjust nutta - tegelikult selline lahendus on hoopis parem.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele