Ehkki erilisi lennukaubaveo tariifide muutusi toimumas pole, loodab ACE Logistics Group ASi tegevjuht Andres Matkur, et alates aprilli lõpust muutub lennukaubavedu kõigile lihtamaks.
"Suhteliselt suur muutus on tulemas 29. aprillil, kui teatud saatjad saavad taotleda endale lennuametilt tuntud saatja staatust," osutas Matkur selle aasta põhilisele lennukaubaveo alaselel uuendusele.
Muutuse idee on see, et tuntud saatja staatuse omandanud saatja saadetisi ei valgustata 100% läbi - nii hoitakse kokku aega ja raha. Sest ka läbivalgustuse teenuse eest tuleb tasuda. Uuenduse näol on tegemist euroliidust lähtuva sammuga.
Matkuri seletusel on selline uuendus kasulik nii kaubaomanikule kui saatjale. Teisalt see nähtus väga uus polegi, kuid alates aprilli lõpust on sellise staatuse taotlemine võimalik igal saatjal. Seni on see Eestis olemas kahel kaubakäitlejal (Cargo Handling ja Ospentos International) ning ühel ekspedeerijal (Schenker).
Uuenduse jõustumise järel on Matkuri veendumusel esimesed staatuse taotlejad suuremad eksportöörid.
Eriti lihtne oleks kaupa saata piki otseühendust. Teisalt ega neid Matkuri seletusel eriti olegi. Ikka veetakse kaup näiteks Frankfurti või Helsingisse autodega ette ja alles seal pannakse see transpordilennukitesse.
Kuid Tallinna Lennujaama transiitlaod ja seal käivad kaubalennukid - kas neist pole abi?
"Tallinna Lennujaam saab nendest ladudest, kaubalennukite maandumistasudest kasu. Ma ei oska seda nagu hinnata... Kasu tuleb neile selle eest kindlasti," kostis Matkur diplomaatiliselt. Samas, tõdes ta, oleks lennujaamnas kaubalennukite täitmine mõttekas alles siis kui saaks ületatud kauba kriitiline kogus, kuid seni seda ei ole. Seega tuleb autodega ettevedu jätkata.
Kas uute lennuliinide avamine viimasel ajal mõjutab lennukaubavedu?
LOTi tulek mõjutab vähe, Lufthansa Müncheni lennud mõjutavad mõnevõrra. Reisilennukid mahutavad ju kaupa vähe," osutas ta lennukaubaveo endisel kujul säilimisele.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.