Vene kütusehiiud passivad peale, et kiirelt vallutada Mažeikai naftatöötlemistehast, teatab bb.lv
Venemaa kütusehiiud puhtvene taustaga Lukoil ja vene-briti taustaga TNK-BP pretendeerivad Mažeikai naftatöötlemistehase sellele osale, mis kuulub poolakate firma PKN Orlen tütrele PKN Lietuva. Kui see peaks oma osa müüma, siis asuvad tehast kontrollima Venemaa firmad.
Venelaste huvi kannustab takka poolakate PKN Orleni soov saada Leedu riigile kuuluva Klaipeda Sadama naftaterminali Klaipedos nafta operaatoriks. Poolakatele on terminal vajalik 1,35 miljardit krooni maksva ja 100 kilomeetrit pika naftajuhtme ehitamiseks sadamani. Leedu võimud aga terminali müüa ei kavatse, kuna peavad seda riigile strateegiliselt vajalikuks.
Läbirääkimised poolakate ja Leedu riigi vahel on tupikus ja poolakad ähvardasid oma kohaliku tütre PKN Lietuva, mille käes on suur osa Mažeikaist, müüa venelastele.
Loomulikult on kohe ostuvalmiduses number üks Lukoil ja TNK-BP, kuna mõlemad firmad ihusid hammast naftatöötluskompleksile juba aastal 2006, kui Leedu valitsus müüs endale koos Jukosega kuulunud aktsiaid. Toona pakkus Lukoil 53,7% aktisate eest 11,074 miljardit krooni, TNK-BP aga 6,780 miljardit krooni.
Kuid kainetel kaalutlustel otsustas Leedu riik müüa aktsiad poolakatele.
Paraku ei jäänud ida poolt traditsioonilised pitsitamisvõtted tulemata: õige pea läks Venemaal naftajuhe "Družba" määramata ajaks "remonti". See omakorda kahandas Mažeikai rentaablust, mis oligi eesmärk...
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.