Eelmisel aastal teenis Finnair ennustatud kahjumi, käive kahanes pea viiendiku, teatab lennufirma.
Võrreldes 2008. aastaga kahanes firma käive aastaks 2009 18,5% ehk tasemelt 35,18 miljardit krooni tasemele 28,67 miljardit krooni. Kahjum oli 2,81 miljardit krooni, kahjum enne makse oli 2,09 miljardit krooni.
Lõppenud aastat hindab lennufirma ajalooliselt raskeks. Finnairile muutis olukorra veelgi raskemaks järsk nõudluse kukkumine Soomes ja hindu maha suruv hinnaralli, tõdes Finnairi president ja tegevjuht Mika
Vehviläinen.
Kiire reisijate nõudluse ja kaubavoogude kahanemine kajastub ka firma käibes. Lisaks langesid eelmisel aastal piletihinnad keskmiselt 12% ja kaubaveotariifid koguni 30%. Ühikuhinnad kukkusid eelmise aasta lõpul 7%.
Selle tõi kaasa äriklassis reisimise kahanemine ja nihe odavamate hinnklasside poole.
Regulaarlendude ja puhkusereiside põhjal kujunes reisijate arvuks kokku 7,5 miljonit. Seda on siiski 10% vähem kui 2008. aastal, siis oli reisijaid kokku 8,3 miljonit. Ühtlasi saadi võimsuste kärbete teel lendude täituvus pidama tasemel 76%.
Samas kasvas lennufirma täpsus eelmise aasta jooksul 81%-lt 87%-le. Jaanuariküsitluse põhjal kasvas ka reisijate rahulolu.
Sellegipoolest on lennufirma tõdemusel väljaspool Soomet tunda nõudluse kasvu ärireiside ja kaubaveo alal. Vehviläise sõnul on endiselt päevakorras Euroopa-Aasia strateegia edendamine.
Hetkel on Finnairil käigus 3,12 miljardi kroonine kokkuhoiuprogramm, mille raames on personalikärpeid 1,87 miljardi krooni ulatuses. Eelmisel aastal hoiti kokku juba 1,56 miljardit krooni.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.