• 03.09.09, 11:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam peaks dividendid laenama

Kui valitsus võtab eelarve täiteks Tallinna Sadamast kogu kasumi ehk 427 miljonit välja, peab riigiettevõte dividendide maksmiseks raha laenama.
„Dividendide väljamaksmisel tuleb meil tõesti laenu võtta. Kellelt täpsemalt, ei oska veel öelda,“ ütles Tallinna Sadama juhataja Ain Kaljurand.
Praegu on Tallinna Sadam seisus, kus investeeringuid on tehtud kolm korda rohkem, kui riik soovib dividendidena välja võtta. 2008. aasta lõpuks oli Tallinna Sadamal 2,32 miljardi väärtuses laene ja võlakirju.
„Paari aastaga oleme 1,2 miljardit investeerinud sadamate arendusse. See on küllaltki sümpaatne summa,“ ütles Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli.
Möödunud aastal alustati konteinerkaupade terminali kai ja tagala rajamist Muuga sadamas, kuhu paigutati 800 miljonit krooni. Paldiski lõunasadamasse investeeriti kaide ehituseks 400 miljonit krooni.
Seli tõdes, et korraga ei saa dividende välja võtta ja investeerida, et konkurentsivõimelisena püsida. Kui suures mahus saab raha riigikassasse anda ja kui palju tuleb selleks laenu võtta – kõik see vajab veel kaalumist.
„Õnneks on Tallina Sadamal mõistlik peremees, mitte selline, kes vaid ühe aasta piires mõtleb,“ iseloomustas Seli Tallinna sadama omanikku ehk riiki.
Kaljurand lisas, kui riik otsustabki Tallinna Sadamast kogukasumi välja võtta, siis nad on valmis seda tegema.
Otsust kõik dividendid välja võtta veel pole
Juhan Parts
majandus-ja kommunikatsiooniminister
Dividendide väljavõtmine ei saa juuksekarva võrragi kahjustada ettevõtet ja tema võimekust viia lõpuni olemasolevad investeeringud. Isegi, kui saame rohkem dividende võtta, isegi, kui peame selleks laenu võtma - ka sel puhul tuleb vaadata, mis see tähendab ettevõtte jaoks.
Selle küsimusega tegelemiseks loodi eraldi töörühm. Aga keegi pole veel teinud otsust, et võtta välja kõik dividendid, nagu praegu meedia kajastab. Valitsuskabinet arutas dividendide väljamaksmise teemal ja otsustasime, et moodustame töörühma rahandus- ja majandusministeeriumi ning Tallinna Sadama vahel, kes vaagivad kõiki võimalusi.
 
Riik võib laenu sadamast soodsamalt saada
Aivar Sõerd
endine rahandusminister
Enne tasuks hinnata, kas riik saaks laenu odavamalt kui Tallinna Sadam. Mis praktikasse puutub, siis Tallinna Sadam on ka majanduskasvu aegu palunud ajapikendust, et maksta riigile dividende mitmes järgus. Nad pole kunagi suutnud korraga täit summat välja käia. Samuti on Tallinna Sadam palju laenu võtnud. Aga eks ainuaktsionär ehk riik ainult otsustab, mida Tallinna Sadama kasumiga õigem teha oleks.

Seotud lood

Uudised
  • 06.10.09, 18:20
Riigi dividendisoov pidurdab Tallinna Sadamat
Riigi otsus võtta sel aastal Tallinna Sadamast välja veel 316 miljonit krooni dividende lükkab edasi sadama väiksemad kinnisvara ja teede-ehitusega seotud investeeringud, vahendab ERR.
Uudised
  • 29.10.09, 12:01
Valitsus laenab Tallinna Sadamale 50 mln eurot
Rahandusminister Jürgen Ligi esitatud eelnõu kohaselt annab riik ASile Tallinna Sadam laenu kuni 50 miljonit eurot tähtajaga kuni 15 aastat, edastab valitsuse pressibüroo.
Uudised
  • 17.09.09, 18:09
Tallinna Sadam: dividendideks laenu ei anta
Tallinna Sadama finantsdirektori Marko Raidi sõnul ei soovi välispangad aktsepteerida sadama laenutaotlusi olukorras, kus riik soovib kogu teenitud kasumi dividendidena välja võtta.
Uudised
  • 17.09.09, 15:26
Parts: Tallinna Sadamast raha keeruline võtta
Majandusminister Juhan Parts tunnistas, et plaan parandada eelarvetasakaalu Tallinna Sadamast võetava rahaga tundub talle võrdlemisi keeruline.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele