Riigi otsus võtta sel aastal Tallinna Sadamast välja veel 316 miljonit krooni dividende lükkab edasi sadama väiksemad kinnisvara ja teede-ehitusega seotud investeeringud, vahendab ERR.
Tallinna Sadama nõukogu esimees Neinar Seli ütles, et osa investeeringuid peatatakse, ning nimetas Lootsi tänava objekte, mis puudutavad kaubanduse arendamist, ja kruiisilaevade juurde viivaid teid
"Prioriteetidest lähtuvalt on ikkagi Muuga sadama laiendus ja konteinerterminali väljaehitamine tähtsam, kui tegeleda vanalinna ja kinnisvara arendamisega," ütles Seli.
Kasum tuleb sadamal sel aastal Neinar Seli sõnul kindlasti suurem kui mullu. Seda kinnitavad ka sadamat läbivad kaubamahud.
Septembris veeti sadama kaudu 2,56 miljonit tonni kaupa, mis on võrreldes möödunud aasta sama kuuga 8,7% enam. Suurenenud on oluliselt nii naftasaaduste kui ka kuivlasti vedu. Konteinerite maht omakorda vähenes üheksa kuuga ligi 30%.
Seotud lood
ASi Tallinna Sadam teenis mullu 417 miljonit krooni kasumit.
Tallinna Sadama finantsdirektori Marko Raidi sõnul ei soovi välispangad aktsepteerida sadama laenutaotlusi olukorras, kus riik soovib kogu teenitud kasumi dividendidena välja võtta.
Kui valitsus võtab eelarve täiteks Tallinna Sadamast kogu kasumi ehk 427 miljonit välja, peab riigiettevõte dividendide maksmiseks raha laenama.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.