Läti riigiraudtee juhatuse esimees Ugis Magonise hinnangul on Riia sadam Balti regiooni potentsiaalikaim.
"Olen kindel, et Riiast võib saada Balti regiooni sadamate esimängija. 90. aastate lõpust on toimunud ainult tagasiminek, kuid viimased kolm aastat on mahud näidanud positiivset trendi. Riia oli Nõukogude Liidus Läänemereregiooni üks juhtivatest sadamatest, täna edestab see Klaipedat ja Tallinna," vahendas Baltic Course ajakirja Kapitals.
Tema hinnangul on sadamal potentsiaali: suur territoorium loob võimalused laienemiseks, samas Klaipeda sadam on hädas ruumikitsikusega. Lisaks on mitu ettevõtet, näiteks Vene Raudteele kuuluv Transcontainer on huvitatud sadamasse oma keskuse loomisest.
Juuli alguses valiti Riia sadama uueks juhatuse esimeheks aselinnapea ja Riia lennujaama jõulise "müümisega" tegelenud endine Läti transpordiminister Ainars Šlesers, Läti üks suurematest oligarhidest. Värske juhatuse esimees plaanib sadama käivet kasvatada järgmise nelja aasta jooksul 30 mln tonnilt 50 mln tonnini aastas ja luua juurde tuhandeid töökohti.
Magonise hinnangul võib sadama kaubakäive kasvada ka kuni 90 mln tonnini aastas.
Seotud lood
Riia linnavalitsus kiitis heaks sadama kolimise kesklinnast Daugava jõue vasakule kaldale Krievu saarele. Kolimise põhjuseks praeguse paiga arengut piirav asukoht.
Eile valiti Riia sadama uueks juhatuse esimeheks aselinnapea ja Riia lennujaama jõulise "müümisega" tegelenud endine Läti transpordiminister Ainars Šlesers.
Esimesel poolaastal läbis Riia sadamat 14,8 mln tonni kaupa, mida on 3% võrra enam kui möödunud aastal.
Euroopa transpordisektor seisab silmitsi suurte väljakutsetega, mis on seotud rangemate regulatsioonide ja kasvava vajadusega keskkonnasõbralikkuse järele. UTA Edenred pakub lahendusi, mis aitavad autoparkidel paremini toime tulla nii digitaalse halduse kui ka kütusekulu optimeerimisega.