“Ajad on muutunud,” tõdeb Virtsu sadama direktori asetäitja Ilmar Piilmann sadamahoones oma uues kabinetis istudes. Aegade muutumise all võib pidada silmas ka näiteks seda, et seal, kus nüüd on Piilmanni kontor, asus veel hiljuti sadamakohvik.
“Maja sai uue mundri ja täiesti uued kommunikatsioonid,” selgitab Piilmann. Endine suure ootesaaliga maja gabariitide vähendamine andis sadama ootealale pea 10 meetrit juurde. Nüüd asub endises ootesaalis kohvik, ruumidepaigutus on muutnud ning kuigi maja välisilme meenutab endist, on hoone saanud uue kesta.
“Põhifunktsioonid on meil ikka samaks jäänud,” märkis Piilmann. 80. aastate alguses kasutasid reisijad sadamahoonet peamiselt praamide ootamiseks.
Nüüd, kui bussid sõidavad parvlaeva pardale, pole suurt ootesaali vaja ning reisijad käisid majas peamiselt söömas ja pileteid ostmas. Sestap ongi maja keskpunktiks nüüd kohvik, sest kassad asuvad edaspidi ainult väljas.
Seotud lood
Eesti logistikasüsteem on tänu oma strateegilisele asukohale, arenenud taristule ja digilahendustele üks tõhusamaid Baltimaades. Riik ühendab Põhja- ja Ida-Euroopa turge, pakkudes hästi toimivat maantee-, raudtee-, mere- ja õhutranspordi võrgustikku.