Swedbank Liisingu portfellides on langus olnud ca 5%, sammuti märkab keerulisemate aegade saabumist SEB.
"Kommertssõidukite maht Eesti liisingfirmade portfellides kokku moodustab ca 5,5 mld EEK. Juba alates 2008. aasta algusest hakkas uue liisingu vormistamise maht veokite ja haagiste osas turul langema. See on viinud viimasel 6 kuul langusesse ka portfelli,“ ütles Swedbank Liising ASi seadmete ja kommertssõidukite liisingu osakonna juht Lauri Vaiksaar. Võrreldes suvega 2008 kui Swedbanki liisinguportfell turul saavutas tipu, on langus olnud ca 5%.
SEB Liisingu müügidirektor Ainar Läppanen ütles, et keerulisemad ajad on kätte jõudnud firmadele, kellel ei ole pikaajalisi veolepinguid ja kes ei jõudnud heal ajal piisavalt puhvrit koguda. „Samuti on täheldada raskusi väiksematel ettevõtetel, kes teostasid alltöövõttu suurematele veoteenuste pakkujatele, kes turuolukorra muutudes loobusid esmajärjekorras just alltöövõtu tellimisest,“ lisas ta.
„Meie poole pöördub rohkem kliente, kes taotlevad maksepuhkust või maksegraafiku pikendamist, mis muudab igakuise makse väiksemaks. Kas ja millistel tingimustel taotluse rahuldame, sõltub siiski konkreetsest kliendist, kuid jälgime tähelepanelikult seda, kas ettevõtjal on mingigi tegevusplaan tulevikuks,“ lisas Vaiksaar.
„Kergem paistab olevat nendel, kes headel aegadel oma kohustusi agressiivsemalt vähendasid, neil on võimalik nüüd veomahtude vähenemist kergemini üle elada, kuna on taganemisruumi - näiteks on lihtsamini võimalik läbi rääkida veoautode liisinguperioodide pikendamise osas,“ ütles Läppanen.
„Varad müüme läbi koostööpartnerite. Ostjaid oleme leidnud nii Eestist kui ka paljudest teistest Euroopa riikidest. Lihtsam on müüa soodsama hinnaga universaalset tüüpi varasid, millesse investeering end kliendile kindlamini tagasi toodab," ütles Vaiksaar. „Pigem on rõhk siin soodsusel, st näiteks sadulveokid hinnaga 0,5 mln ringis.“
„Veoautode realiseerimine on hetkel võimalik, kuid seda tihti suure allahindlusega ning peamiselt väljaspool Eestit. SEB Liising on valmis tegema raskustesse sattunud ettevõtetega koostööd keeruliste aegade üleelamiseks, selleks on aga kindlasti vajalik ettevõtte selge tegevusplaan, omanike ja juhtkonna tahe ning omapoolne panus olukorra lahendamiseks,“ lisas ta.
Seotud lood
K.Trans Pluss OÜ juhatuse liige Andrei Žilkini sõnul võiksid ERAA, riik ja liisingfirmad kokku leppida, et mingi arv veokeid korjatakse turult ära.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.