Tallinna transpordifirmade hiigelkahjum on raamatupidamislik, selgitas Tallinna abilinnapea ja TAKi nõukogu esimees Jaanus Mutli.
„Tegemist oli prognoositava kahjumiga, tegelik kahjum kujuneb mõlemal ettevõttel oluliselt väiksemaks. Milliseks täpselt, on täna vara öelda. Kui kindlasti on siinkohal oluline märkida, et kahjum on raamatupidamislik,“ selgitas ta Logistikauudised.net-ile.
„Näiteks ei kajastu aktsiaseltside tulus linna poolt aktsiaseltsidele 2008. aastal investeeringuteks üle antud 83 miljonit krooni. Linn on andnud aktsiaseltsidele investeeringuraha sissemaksetena aktsiakapitali - sellise üleandmise korral ei saa üleantud raha käsitleda tuluna. Alates 2009. aastast anname investeeringuraha üle ühistransporditeenuse ostmise lepingu mahus - sellisel viisil üleantud raha muutub aktsiaseltsi tuluks,“ selgitas ta.
Ka lisas ta, et kui diislikütuse hind alaneb, siis paranevad ka TAK-i majandusnäitajad.
„Hinnangu andmisel majanduslikule olukorrale tuleb lähtuda AS-de tegelikust töövõimest ja mitte tõsta esiplaanile raamatupidamisnumbreid. Tuletada meelde, et linn asutas AS-d mitte kasumi teenimiseks, vaid oli Äriseadustikust tulenevalt kohustatud andma oma munitsipaalettevõtetele äriühingu vormi. Oluline on, et aktsiaseltsid on igal aastal lasknud liinidele kümneid busse ja trolle ning on seejuures suutnud hoida sõidukijuhtide palka konkurentsivõimelisel tasemel. Teenus on muutunud pidevalt kaasaegsemaks - mitut liiki piletid, roheline laine, peatuste teatamise häälsüsteem, koolibussid, pargi-sõida bussid,“ ütles Mutli.
Seotud lood
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.