Ajakirjanik Kimmo Lundén kirjutab täna
Kauppalehtis, kuidas Viking Line möödunud aastal Silja Line’i
müügiläbirääkimistel viimase ärisaladustele ligi pääses ja nüüd Tallink Grupilt
turuosa omale napsab.
Viking Line’i juhatus on täna rõõmus, et ettevõte Siljat ära ei ostnud. Viking osales Silja müügiläbirääkimistes viimaste hetkedeni 2006. aasta suvel. Võidu sai kõrgema pakkumisega Tallink, kirjutas Lundén.
Viking Line sai läbirääkimiste käigus ligi Silja Line’i ärisaladustele. Nüüd paistab, et konkurent loeb Siljat nagu tuttavaidmerekaarte.
Läänemerel reisijate arv on selle aasta jooksul vähenenud 1-2%. Kõige halvemini on see mõjunud Tallinkile.
Viking Line on 1-2% turuosa napsanud pealiinidel Helsingi-Stockholm, Turu-Stockholm ja Helsingi-Tallinn.
Viking Line’i tegevjuht Nils-Erik Eklund rääkis ettevõtte jõulupeol, et ettevõte on aastaga müünud 100 000 reisi enam kui aasta tagasi. Kogu aasta jooksul teenindas Viking Line 5,7 miljonit reisijat.
Tallink Grupi majandusaasta esimene kvartal septembrist novembrini näitas, et ettevõte on kaotanud turuosa Soome ja Rootsi vahelistel liinidel. Septembris-oktoobris langes reisijate arv aastataguse ajaga võrreldes üle 16%.
Samas on Tallinna ja Helsingi vahel uue kiire Stari töölepanemine toonud reisijaid juurde. Tallink on sellega võitnud 5,6% turuosa, olles ettevõtte hinnangul nüüd kokku umbes 50%.
Viking Line paneb sellele liinile oma kiire Viking Xpressi märtsi alguses.
Konkurentide aktsiad on börsidel liikunud eri suunas. Viking Line’i aktsia hind on aasta jooksul Helsingi börsil pea kahekordistunud, tõustes 22 eurolt 42 eurole. Tallinna börsil aga on Tallinki aktsia aasta alguse 1,6 eurolt langenud tagasi 1 euro piirile.
Uusi tuuli toob Kimmo Lundéni hinnangul Eesti Schengeni õigusruumiga liitumine ja alkoholiaktsiisi tõstmine. Esimene võib passikontrolli kadumisega Helsingi ja Tallinna vahele küll enam reisijaid tuua, teine numbrit aga jälle väiksemaks muuta.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.