Sillamäe sadama nõukogu esimees Tiit Vähi
ütles Äripäevale, et on väsinud valitsuse õpetamisest, kuna nad nii kui nii seda
ei arvesta.
Ta lisas, et Eesti majanduses on mitmeid väga negatiivseid tendentse, mis on olnud väga terava aruelu all mitmetes ettevõtjate vestlusringides ja üldiselt ollakse arvamusel, et Eesti ettevõtluskliima on muutunud halvaks paljude näitajate poolest, millest üks on surve elektrienergia hinna tõusule.
Mitmed ettevõtjad mõtlevad selle peale, et müüks oma äri maha ja läheks kuskile Hispaaniasse elama.
Äripäev küsis Vähi seisukohta teemal, kas Eestis tuleks muuta seadust nii, et energiamahukad tööstused saaksid kasutada Euroopa Liidu direktiiviga lubatud aktsiisisoodustust. „Muidugi oleks seda vaja teha," lisas Vähi.
"Ma ei tea Eestis mitte ühtegi 50protsendilise energiamahukuse ettevõtet. See on ilmselgelt suurusjärguga eksimine. Kui see oleks 3 protsenti, siis saaksid tõesti mõned ettevõtted aktsiisivabastuse. 50protsendilise elektrikulukomponendiga ettevõtet Eestis mitte ühtegi ei ole. See on lihtsalt määruse tegijate järjekordne suur näpukas. Sageli need, kes määrusi kirjutavad, et tea praktikast just väga palju ja Euroopa Liidu pealt mahakirjutamise käigus eksitakse suurusjärguga. On see number seal seaduses 50 protsenti või 99 protsenti – mitte mingit vahet ei ole," kommenteeris Vähi.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.