• 25.09.07, 17:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

TomTom asus Eestit vallutama

Hollandi navigatsiooniseadmete tootja TomTom on tulnud välja uute auto autonavigatsiooniseadmetega ONE XL ja GO720. Mõlemal on nii eestikeelne kasutajaliides kui ka Eesti kaart.
Seadmed on kiired ja mugavad kasutada. Menüüdes liikumine on mugav, elementaarsega saab hakkama ka blondiin. On mugav, et puutetundlik ekraan reageerib näpuvajutusele ja pole vaja otsida mingit nn pliiatsit, mis tavaliselt on alati jalutama läinud. Menüüdes liigeldes häiris, et "valmis" nupule vajutades kuvati alati pilt kaardile tagasi, mitte menüü eelmisele astmele.
Kuigi tegemist on täitsa toimivate navigatsiooniseadmetega, ei sobi need maastikul orienteerumiseks, kuna ei suuda leida suvalist punkti näiteks metsas või soos kaardi teevõrgust väljaspool,teatades, et sobivad juurdepääsuteed puuduvad. Nii et lemmikseenekohtade leidmisel suurt abi ei ole. Ka kaarditeedevõrk väljaspool Tallinna navigeerimiseks jätab soovida. Olemas on kõik põhimaanteed ja kõvakattega teed, kuid puudu on hulganisti täiesti korralikke kruusateid. Kaardis on ka kirjavigu, kohati on Tallinn näiteks kirjutatud ühe n-iga. Selle eest on linnade kaartidega vaeva nähtud, need on täitsa korralikud. Tallinna-kesksel inimesel võib minna aega taipamiseks, et Kevade tänav on nii Tallinnas, Narvas, Pärnus ja ka teistes linnades ning aadressiotsingus tuleb kõigepealt sisestada linn.
Klaasile kinnitamise iminapp ei toimi piisava kindlusega. Vähemalt ei suutnud mina seda klaasi külge kinnitada, surusin süsteemi vastu klaasi, aga see ei jäänud sinna. Autos kukkuvat seadet püüdes ning puutetundlikule ekraanile vastu minnes avaneb menüü ja siis peab seadmega tegelema, et kaarti näeks. Liikluses igasuguste leludega rooli taga võimlemine ei pruugi kõige paremini lõppeda.
TomTomi saab ühendada telefoniga internetti, et saada kaardiuuendusi, ilmateadet, liiklusteateid ja muid teenuseid. Kahjuks enamik neist Eestis ei toimi. Seade on kasulik soetada siis, kui seada sammud Euroopa poole.
Kuigi AlfaGPSi tutvustuse sõnul on GO720 puhul tegemist navigatsiooniseadmete Rolls Royce'iga, ei nõustuks sellega täielikult. Seadmes on hulgaliselt lisafunktsioone, näiteks iPodi juht, TomTomi plaadimasin, dokumendilugeja, mille tarvilikkus GPSis hämaraks jääb. Näiteks võib ise häälkäsklused üle lugeda, kui teile ei meeldi millegipärast Jüri hääletoon.
ONE XL on keskmisele rändurile täitsa sobilik abimees. Seadmes on kaasas küll vaid Ida-Euroopa kaart, kuid sellele saab osta juurde ka Lääne-Euroopa SD. Omavahelisel võrdlusel tundub kallim nii-öelda füüsiliselt tummisem, aga kummatigi on ONE XLil mõni asi, mida GO720el polegi, näiteks näitab ONE XL GPSi satelliite.
 
TomTom 
GO720 
ONE XL 
ekraan4.3' LCD4.3' LCD
eesti keeljahjah
vene keeljahjah
hands freejahjah
FM transmitterjahei
kaardi parandamnise võimalusjahei
mälu2GB Flash32MB Ram
mälu laiendusSD/MMCSD/MMC
Bluetoothjahjah
tel. hands freejahei

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 10.01.24, 17:55
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla sarnase hinnaga?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja vaadake Auto Bassadone Rocca keskuses ise järele. Lisaks leiate sealt alates jaanuarist teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele