Kolmandat korda valitsuse kabinetinõupidamisel
arutatud AS Eesti Raudtee tagasiost 2,35 miljardit krooniga sai lõpuks
heakskiidu.
Otsus sündis pärast enam kui kaks tundi kestnud arutelu. Reedel toimub ka valitsuse istung, mille ainuke päevakorrapunkt on Eesti Raudtee enamusaktsiate omandamine ning majandusminister Edgar Savisaarele volituse andmine lepingu allkirjastamiseks.
“On loomulik, et nii suuremahulist, kaalukat ja pretsedenditut otsust ei saa teha uisa-päisa,” põhjendas Savisaar arutelu venimist. Tema sõnul on pärast tagasiostu kõigepealt mõistlik kehtestada ettevõttes nn üleminekuaeg ja nimetada riigi esindaja ettevõtte juhatusse. Pikemas perspektiivis tuleb raudtee kaheks jagada ning veondus ja rööpavõrgustik eraldada.
Siiski ei jõustu raudtee aktsiate tagasiostuleping suuromaniku BRSiga enne kui selle kinnitab Riigikogu lisaeelarve vastuvõtmisega. Sellest tõotab tulla aga omaette katsumus, sest alles kolmapäevases Riigikogu infotunnis kritiseeris ekspeaminister Juhan Parts teravalt Eesti Raudtee tagasiostu. Partsi arvates maksab riik Eesti raudtee aktsiate eest 500 miljonit krooni õiglasest hinnast rohkem.
Seotud lood
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.